خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان خبر داد:

برگزاری جشنواره اختراعات کشوری در کرمان به زودی

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۱۵۱

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان از برگزاری جشنواره اختراعات کشوری در سال آینده در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش ایلنا،علیرضا سعیدی شامگاه دیروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فنی و مهندسی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه مهندسان یا طراحی یا محاسبه یا ساخت انجام می دهند که همه آنها به خلاقیت و نوآوری احتیاج دارد افزود: مهندسان علم را در دانشگاه می آموزند اما آن چیزی که مهمترین فاکتور در پیشرفت جوامع امروزی است و به خصوص مهندسان بحث خلاقیت و نوآوری است.

وی ادامه داد: زمانی در دنیا ثروتمندان کسانی بودند که صاحبان منابع بزرگ و کارخانه های بزرگ بودند اما اکنون ۱۰ نفر ثروتمندان دنیا کسانی هستند که با فکر و ایده خود جزو ده ثروتمند دنیا شده اند.

وی با بیان اینکه زمانی نقش نخست دانشگاهها آموزش بود و کم کم بحث پژوهش به دانشگاهها وارد شد و آموزش کافی نبود و علوم جدید نیاز به پژوهش های جدید داشت تصریح کرد: اکنون در دنیا در کنار آموزش و پژوهش دانشگاه باید کارآفرین باشد و دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که به منابع روزمینی توجه داشته باشد نه منابع زیرزمینی.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان با اذعان به اینکه در استان کرمان از لحاظ معادن قوی هستیم اما چیزی که بیشتر از آنها ارزش دارد تفکر جوانان است گفت: اگر از این تفکر استفاده شود و به سمت خلاقیت و نوآوری رود ارزش افزوده زیادی برای کشور تولید می کند.

سعیدی بیان کرد: مهندسان نباید صرفاً به دنبال شغل دولتی باشند، بلکه باید خودشان کارآفرین باشند در کشورمان تعداد زیادی شرکتهای دانش بنیان داریم که برخی از آنها درآمدهای بسیار خوبی دارند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان با اظهار به اینکه بر اساس سند جامع راهبردی کشور در امور نخبگان نخبه باید سه ویژگی هوش و استعدادف تخصص و تجربه و تاثیرگذاری را باید داشته باشد و بنیاد نخبگان کسانی که دو ویژگی اول را دارند کمک می کند که تاثیرگذار باشند افزود: تاثیرگذاری مهمترین عامل نخبگی است و بنیاد به استعدادهای برتر کمک می کند که از آنها چند نخبه بیرون بیاید.

سعیدی همچنین بیان کرد: مرکز نوآوری استان کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، استانداری و بنیاد نخبگان تاسیس شده و هدف آن برگزاری یکسری استارت تاپها و شتاب دهی به ایده های فناورانه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در پایان از برگزاری جشنواره اختراعات کشوری در سال آینده در شهر کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه کسانی که اختراعاتی دارند که در سه سال گذشته ثبت شده می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز