خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان:

فساد در سازمان‌ها و ادارات هیچ‌گاه به صفر نمی‌رسد/ افراد ناکارآمد از گذشته در شهرداری بودند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۸۸۴

شهردار اصفهان گفت: هیچ‌گاه فساد در سازمان‌ها و ادارات به صفر نمی‌رسد. هنر مدیران حداقل رساندن فساد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست خبری پایان سال خود با بیان اینکه گفتمان غالب بر شهر اصفهان را دانش‌محوری قرار داده‌ایم، اظهار کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این گفتمان را در شهر جاری و در کشور الگو کنیم.

وی با اشاره به زیباسازی اصفهان افزود: کارگروهی به عنوان پیرایش شهر تشکیل داده‌ایم که جلسات فشرده آن در حال برگزاری است و سال آینده شاهد فعالیت خوب آن خواهید بود.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در حال انجام است، گفت: بیش از 700 دستگاه اتوبوس واحد شهری خریداری شده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز در حال انجام هستیم. متأسفانه تولید داخل خیلی خوب نبود و دستگاه‌هایی که خریداری کردیم از آنها دود بیرون می‌آید نه صرفاً بخار آب.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: به پارکینگ‌ها توجه ویژه‌ای داشتیم و چند پارکینگ هوشمند همراه آشیانه‌هایی برای آتش‌نشانی به اضافه پارکینگ دوچرخه را در نظر داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های شهرداری براساس برنامه اصفهان 1400 صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در دو سال گذشته پروژه‌های بیشتری هم علاوه بر آنچه در برنامه آمده را اجرایی کردیم.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه حادثه پلاسکو ممکن است هر جای ایران رخ دهد، گفت: متأسفانه دست شهرداری‌ها در بحث بحران بسته است اما شهرداری اصفهان به این موضوع ورود کرده تا خلأها را پر کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه معاونت‌های فرهنگی مناطق بعد از سال‌ها در اصفهان تأسیس شدند، اظهار کرد: قرار نیست این معاونت‌ها کار سیاسی کنند و برای احصای مشکلات اجتماعی و فرهنگی به فعالیت می‌پردازند تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به تکریم ارباب‌رجوع ادامه داد: سعی کردم گفتمان‌های خودم را اجرا بگذارم که البته این کار سخت است اما بدنه شهرداری نیز وقتی می‌بیند شهردار با مردم به‌صورت شفاف صحبت می‌کند و می‌خواهد به‌خوبی کار خود را پیش ببرد، از شهردار به‌تدریج تبعیت می‌کنند، البته باید توجه داشت گفتمان‌سازی در یک‌سال انجام نمی‌شود و نیاز به فرصت دارد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه فساد در سازمان‌ها و ادارات به صفر نمی‌رسد، اضافه کرد: شهرداری اصفهان دارای 11 هزار پرسنل بوده و تخلفاتی توسط برخی کارمندان و کارکنان ایجاد می‌شود اما هنر مدیر است که فساد را به حداقل برساند و ما هم دنبال این هدف بودیم. وقتی هم به شهرداری آمدم گفتم دنبال جعبه‌سیاه فساد در شهرداری می‌گردم. درباره پروانه‌های ساخت سامانه‌ای ایجاد کردیم که در آن امکان این‌گونه تخلفات نباشد و اقدامات دیگری هم انجام دادیم.

جمالی‌نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر به‌کارگیری افراد ناکارآمد و کم‌تجربه در شهرداری تصریح کرد: من افراد ناکارآمد و کم‌تجربه را به شهرداری نیاوردم و فقط آنها را از یک بخش به بخش دیگر انتقال دادم و فقط محل کار آنها را تغییر دادم. آنها از قبل در شهرداری بودند و من شخص خاصی را استخدام نکردم.

وی خاطرنشان کرد: دوره روابط عمومی بنری تمام‌شده به همین دلیل ما سعی کردیم از اطلاع‌رسانی در شبکه‌های مجازی و موارد مدرن استفاده کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به بودجه سال آینده شهر اصفهان گفت: بودجه 2750 میلیارد تومانی شهر مصوب شده که 28 درصد آن مربوط به هزینه‌های جاری و 72 درصد آن مربوط به بخش‌های عمرانی است. سرانه بودجه عمرانی برای هر شهروند 950 هزار تومان و سرانه فرهنگی 90 هزار تومان است. فعالیت‌های عمرانی شهرداری براساس برنامه اصفهان 1400 اولویت‌بندی شده است.

جمالی نژاد گفت: برخی مترو را تبلیغاتی می‌دانند اما یکی از پروژه‌های کلان در اصفهان همین مترو است که هزینه‌های بسیاری در مورد آن شده است. خط اول متروی اصفهان، مهم‌ترین خط بود که سال گذشته، فاز اول آن، امسال فاز دو و سال آینده فاز سوم آن بهره‌برداری می‌شود. متروی دوران طلایی خود را طی می‌کند اما باید توجه داشت هزینه‌های آن سرسام‌آور است. خوشبختانه بدهی‌های دولت به شهرداری هم در حال پرداخت است که در نتیجه فشاری به مردم نمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز