خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای طرح گردشگری نوروز 96 در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از اجرای طرح نوروزی و گردشگری در نوروز 96 در این استان خبر داد.

سید محسن علوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: استقرار 12 مرکز اطلاع‌رسانی در سطح استان شامل موزه‌ها و مراکز تاریخی، ستاد مرکزی و ستادهای شهرستان‌ها و آماده‌سازی تمامی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و گردشگری از قبیل غار کرفتو ، زیوه ، عمارت‌های خسرو آباد ، خانه کرد و... برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی آماده سازی شده است. 

علوی افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در سطح استان به ویژه شهرستان‌های سنندج، بانه، مریوان و سقز از دیگر برنامه های نوروزی در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای استقبال از اولین مهمانان ورودی به استان (در اولین ساعات تحویل سال ) در محل پایانه‌های حمل و نقل و  مبادی ورودی شهرها با اهدای سوغاتی‌های استان  به گردشگران و مسافران نوروزی صورت خواهد گرفت.

کردستان

علوی‌تصریح کرد: برگزاری جشنواره و اجرای موسیقی در اماکن تاریخی و شهرستان‌های استان در شهر سنندج در دو نوبت صبح و بعدازظهر در محل عمارت خسروآباد و خانه کرد و همچنین ارسال پیام کوتاه با مضون خوش‌آمد گویی و شادباش به مهمانان و مسافران مقیم در مراکز اقامتی از دیگر برنامه های سال نو در استان است.

وی گفت: تورهای استان گردی با همکاری انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ، جامعه هتل‌داران و شهرداری‌ها  و تشکیل اکیپ ویژه بازرسی از تاسیسات اقامتی و گردشگری که از 15 اسفند ماه با همکاری ارگان‌های ذیربط اجرا شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: برپایی بیش از 10 سفره هفت سین در محل موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری تحت نظارت این اداره کل نیز از دیگر فعالیت های ایام نوروز است.

علوی افزود: آماده سازی 70 واحد نمازخانه و  سرویس بهداشتی،  شامل سرویس بهداشتی احداث شده و سرویس های بهداشتی مربوط به مجتمع ها و غذاخوری های بین راهی و انجام اقدامات اولیه برای صدور احکام تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر به امضاء استاندار استان کردستان مهیای استقبال از مسافران نوروزی است.
 
وی اظهار داشت: ابلاغ طرح اجرایی نوروز 96 به تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان و ارسال شرح وظایف کمیته‌های تخصصی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان به روسای کمیته‌های تخصصی سطح استان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ادامه افزود: فعالیت مستمر در فضاهای مجازی جهت معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان برای اولین بار در استان انجام می‌شود.

 علوی گفت: اعزام اکیپی از عکاسان جوان و حرفه ای استان به روستاهای هدف گردشگری جهت تهیه عکس و فیلم از مراسم سنتی نوروز و جاذبه‌های این روستاها برای نخستین بار انجام خواهد شد که امیدواریم سرفصلی برای ثبت لحاظ بیاد ماندنی از گردشگران نوروزی باشد.

کد خبر : ۴۶۶۷۹۱