خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

افزایش 30 درصدی گونه‌های جانوری در منطقه حفاظت شده دنا

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۵۶

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 30 درصدی گونه‌های جانوری در منطقه حفاظت شده دنا نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سید اسدالله هاشمی" در نشست با رسانه‌ها گفت:  با تلاش تمامی همکاران اداره کل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد و همکاری دلسوزانه مردم، آمار گونه‌های جانواری منطقه حفاظت شده دنا نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

وی جمعیت منطقه حفاظت شده دنا در گونه های جانوری " کل و بز " را بیش از سه هزار و 300 رأس عنوان و خاطرنشان کرد: 100 نفر در مدت سه روز گونه‌های مختلف جانوری را سرشماری کردند.

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 9 پاسگاه محیط‌بانی کار نظارت و حراست از این منطقه و گونه‌های حیات وحش آن را به عهده دارند.

هاشمی افزود: منطقه حفاظت شده دنا در سال 90 به عنوان دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران ثبت شده است.

وی مساحت پارک ملی دنا  را 93 هزار هکتار ذکر و یادآورشد: 70 درصد از مساحت این پارک در کهگیلویه و بویراحمد و 30 درصد از مساحت آن در استان اصفهان قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک ملی به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده ملی و زیستکده، زیستگاه گونه‌های پرشماری از حیات وحش از جمله کل و بز محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، براساس گزارش‌های رسمی سازمان حفاظت محیط زیست تعداد 169 گونه جانوری در این منطقه شناسایی شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز