خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

میزان بالای تلفات جاده‌ای هشدار جدی برای مسئولان کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۳۳

معاون اول رئیس جمهور گفت: میزان بالای تلفات جاده ای یک هشدار جدی برای مسئولان کشور است تا در این زمینه تلاش جدی انجام شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت،اسحاق جهانگیری ظهر امروز از طریق ارتباط زنده تلویزیونی، ۵۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای را در ۲۱ استان کشور از جمله گیلان افتتاح کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور بالا بودن میزان تلفات جاده ای را  از دغدغه های اصلی کشور عنوان کرد، افزود: برای ملت بزرگ ما زیبنده نیست که ایران در ردیف نخستین کشورهایی باشد که آمار تلفات جاده ای در آنها بالاتر است.

وی افزود: جان انسان‌ها اهمیت فراوانی دارد و باید در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های‌جدی صورت گیرد تا شاهد کاهش میزان تلفات جاده ای در کشور باشیم.

 جهانگیری با اشاره به گزارش های ارائه شده در این مراسم مبنی بر کاهش قابل توجه تلفات جاده ای در سالهای اخیر، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده، میزان تلفات جاده ای از ۲۷ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار در سال رسیده که البته این عدد نیز بسیار بالا است و این میزان از تلفات یک هشدار جدی برای مسئولین کشور است تا در این زمینه تلاش جدی انجام شود.

 جهانگیری استفاده از سامانه های هوشمند برای کنترل تخلفات را کمکی بزرگ برای پلیس برشمرد و افزود: استفاده از این سامانه ها در شناسایی متخلفین و مناطق حادثه خیز نقش موثری دارد و می‌تواند در بهبود حمل و نقل کشور موثر باشد.

معاون‌اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در همه بخش‌ها نیازمند استفاده از سامانه های هوشمند هستیم، گفت: یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید این است که دولت الکترونیک را در همه بخش ها مستقر کند و تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای تکمیل زیرساخت ها انجام شده است. 

وی افزود: باید تلاش کنیم هرچه سریعتر سامانه های هوشمند کنترل حمل و نقل جاده ای تکمیل و سایر استان‌ها نیز به جمع استان‌های برخوردار از این سامانه‌ها بپیوندند و لازم‌است در همین جا از استانداران و مدیران استانی بخاطر هماهنگی و حمایت های لازم برای اجرای این برنامه ها قدردانی کنم.

به گزارش ایلنا، همزمان با سراسر کشور 11 سامانه ثبت عبور و مرور در استان گیلان با حضور استاندار گیلان و مدیرکل راهداری این استان و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز