خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت خبر داد:

شفت رتبه شانزدهم شهرستان‌های گیلان در بخش مدیریت پسماند و تفکیک زباله

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۹۷

فرماندار شفت گفت :شفت در بخش مدیریت پسماند و تفکیک زباله در رتبه شانزدهم شهرستان‌های گیلان قرار دارد.

به گزارش ایلنا از  شفت، محمدرضا محسنی در همایش اعضای ستاد مدیریت بحران و کارگروه پسماند این شهرستان گفت: سومین بارش برف در شفت نمونه‌ای از مشارکت مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان بود.

وی با بیان اینکه میزان بارش اخیر برف در شفت بیشتر از دیگر شهرستان‌های غرب گیلان بود، گفت: در سطح شهر شفت بیش از 50 سانتیمتر برف بر روی زمین نشست و این میزان در روستاهای کوهستانی تا 1.5 متر در نوسان بود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه توده هوای سرد تمامی شهرستان های گیلان را تحت تاثیر خود قرار داده بود، افزود: بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی شفت با امکانات شهرستانی و در زمانی کمتر از 24 ساعت انجام شد.

وی با بیان اینکه مصوبات آخرین جلسه ستاد مدیریت بحران قبل از بارش برف در انسجام دستگاه های اجرایی و افزایش مشارکت های مردمی نقش آفرین بود ادامه داد:تشریک مساعی و معاضدت مردم و مسوولین سبب شد که بحران برف به خوبی و خوشی سپری شود و 30 بند این مصوبه می تواند به یک منشور کاری در آینده تبدیل گردد.

محسنی با اشاره به اینکه پس از قطعی برق 40 روستای شفت در نخستین برف امسال  آسیب شناسی و برای رفع آن برنامه ریزی شد،افزود:هنگامی که همدلی در بین مسوولین متجلی شود مردم نیز پای کار می آیند و مشارکت بیشتری در امور انجام می دهند.

رییس ستاد مدیریت بحران شفت از زحمات دهیاران در سطح روستاها قدردانی کرد و افزود:دهیاران می توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی این رویه را در روستاها پیگیری و از ظرفیت های مغفول مانده در این این شهرستان بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها با اطلاع رسانی صحیح در مدیریت بحران برف کمک شایانی انجام دادند یادآور شد:با فرهنگ سازی و برنامه ریزی می توان انسجام پدید آمده در برف را در بخش محیط زیست و مدیریت پسماند پیگیری کرد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه محیط زیست یکی از مهمترین موضوعات زندگی امروز است،گفت:شفت در بخش مدیریت پسماند و تفکیک زباله در رتبه شانزدهم شهرستان های گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه 159 محل دپوی زباله در سطح شفت شناسایی شده و از این تعداد 20 نقطه به مرحله بحران رسیده است تصریح کرد:با برنامه ریزی های انجام شده تا 20 اسفند ماه سال جاری این نقاط آلوده با همکاری دستگاه های اجرایی،دهیاران،گروه های مردم نهاد و مردم پاکسازی می شود.

محسنی در ادامه  به تنوع زیست محیطی و طبیعی شفت اشاره کرد و افزود:در نوروز تصاویر گونه های کمک نظیر جانوری و چشم اندازهای طبیعی این شهرستان به نمایش در می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به اینکه 23 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شفت برای خروج از رکود مورد توجه قرار گرفته اند،خاطرنشان کرد:نرخ بیکاری در گیلان از 15 درصد به 9 درصد کاهش یافته و تورم بیش از 40 درصدی کشوراکنون تک رقمی شده است.

فرماندار شفت با بیان اینکه پس از 38 سال قرارداد خرید هواپیما برای پیوستن به ناوگان هوایی انجام شد گفت: با این کار از خروج 4 هزار میلیارد دلار از کشور جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد:اختلاف سلیقه‌های سیاسی نباید ما را از دایره انصاف خارج کند؛ تلاش کنیم با داشتن هر نوع ذائقه و سلیقه سیاسی در نهایت منافع ملی کشور عزیزمان ایران‌ را  مد نظر داشته باشیم.

محسنی در بخش‌دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تامین امنیت و سلامت انتخابات زمینه افزایش مشارکت های مردمی را فراهم خواهد کرد، افزود:انتخابات تضمین کننده امنیت ملی ومنافع کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز