خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان خبرداد

دانشنامه فرهنگ زنجان نیمه اول سال آینده رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشنامه فرهنگ زنجان به عنوان هویت تاریخی و فرهنگی استان زنجان نیمه نخست سال آینده رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز دوشنبه (9 اسفند) در همایش بزرگداشت صدرالدین زنجانی، معروف به صدر جهان زنجانی، اظهار داشت: این همایش تخصصی بود و این حدس می رفت که مخاطبین خاص خود را داشته باشد.

مقدم افزود: یکی از رسالت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شخصیت‌های برجسته علمی، دینی و قرآنی است؛ چرا که وظیفه داریم هویت فرهنگی و ماموریت تاریخی خود را معرفی کنیم.

وی، سلسله برنامه هایی برای نکوداشت این بزرگان در زنجان برنامه ریزی شده است و امید می رود این همایش مقدمه ای برای بزرگداشت دیگر شخصیت های استانی باشد.

این مسئول فرهنگی در استتان زنجان،  با اشاره به اینکه نکوداشت این مفاخر، برنامه هایی ماندگار است که آثار مکتوب از آن تهیه خواهد شد، گفت: این اطلاعات می تواند برای نسل آینده منشا اثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این اداره در راستای اطلاع رسانی در خصوص بزرگان و مفاخر زنجانی گام هایی برداشته است که برخی از این اقدامات نتیجه بخش است.

وی همچنین به فصلنامه زنجان با موضوع استان شناسی اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید این فصلنامه در هر فصل با مطالب مفیدی منتشر می شود.

این مقام مسوول در استان ادامه داد: متاسفانه برخلف بسیاری از استان ها که کتاب هایی برای معرفی هویت تاریخی خود دارند، استان زنجان فاقد پیشینه و شناسنامه است.

به گفته وی، استان زنجان در سنوات گذشته تنها باچاقو شناخته می شد ولی به همت صنعت کاران علاوه بر چاقو ملیله و مس به صنایع دستی ما افزوده شده است که رونق اقتصادی را از تک قطبی بودن خارج کرده است.

مقدم، در ادامه  با اشاره به اینکه دسته عزاداری هشتم و نهم محرم، زنجان را به قطب مذهبی در کشور تبدیل کرده است، گفت: شخصیت هایی همچون سهرودی که نگین درخشان استان زنجان است از سوی بسیاری ناشناخته است.

این مسئول فرهنگی در استان با اشاره به اینکه بسیاری از زنجانی ها از شخصیت های برجسته استان شناختی ندارند، گفت: با وجود این ظرفیت ها باید این بستر برای آشنایی بیشتر مردم با این بزرگان فراهم شود.

مقدم، در بخشی از سخنان خود؛  به اساتید، بزرگان علمی، دینی و مفاخر استان زنجان اشاره کرد و گفت: به جهت همین مشارکت ها؛ دانشنامه فرهنگ زنجان در 400 مدخل در شرف تدوین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان گفت: این دانشنامه هویت تاریخی و جغرافی استان زنجان را به خوبی معرفی خواهد کرد.

وی،  از این دانشنامه به عنوان گنجینه ای برای معرفی شخصیت های استانی یاد کرد و گفت: با همت علاقمندان و پژوهشگران هر سال تعدادی از این مفاخر در قابل همایش معرفی می شوند.

مقدم همچنین تصریح کرد: با این اقدامات در کنار چاقو و صنعت مس استان زنجان؛ ظرفیت های دیگری از مفاخر و بزرگان را به عنوان سند افتخار زنجان بیان خواهیم کرد.

وی یادآورشد :  این دانشنامه به عنوان هویت ارزشمند استان زنجان نیمه اول سال 96 رونمایی می شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در پایان سخنان خود، اضافه کرد: این همایش می تواند شخصیت صدر جهان زنجانی را بیان کند و انعکاس آن راهکاری برای شناساندن این شخصیت به زنجانی ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز