خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اختصاص 140میلیون تومان برای بهسازی تنگ‌بهرام چوبین

رئیس گروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام از اختصاص 140 میلیون تومان برای بهسازی و آماده سازی تنگ بهرام چوبین خبر داد.

محمد نوراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تنگ بهرام چوبین در 6 کیلومتری دره شهر در مسیر جاده پلدختر - دره‌شهر در استان ایلام قرار دارد که از آثار باقیمانده دوره ساسانی محسوب می‌شود. 

نوراللهی افزود: تنگ بهرام چوبین به دلیل بناهای تاریخی هر ساله در ایام بهار مورد توجه گردشگردان و مسافران نوروزی بسیاری قرار می‌گیرد و یکی از مشکلات گردشگران دسترسی نداشتن به داخل تنگ بهرام چوبین است.

وی تصریح کرد: برای دسترسی راحت گردشگران به داخل این تنگ باستانی و بازدید از آثار تاریخی مسیر داخل تنگ را تا یک کیلومتر آسفالت کرده‌ایم و همچنین محوطه سازی و پارکینگ خودرو در دستورکار قرار گرفته است.

جاده

رئیس گروه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ایلام در ادامه افزود: از دیگر جاذبه‌های گردشگری این تنگه باستانی مناظر طبیعی کوهستانی این منطقه است. همچنین وجود بناهای تاریخی مانند دیواره‌ها، اتاقک‌ها و دژهای نگهبانی آن دوره و تعداد حوضچه‌های دست ساز جهت آب آشامیدنی که به صورت پلکانی ساخته شده است.

نوراللهی عنوان کرد: برای بهسازی و بازسازی این تنگ باستانی در سال 95 اعتباری حدود 140 میلیون تومان دریافت کرده‌ایم. همچنین 20میلیون تومان نیز از محل اعتبارات صندوق استانی کمک گرفته‌ایم.

کد خبر : ۴۶۴۲۱۴