خبرگزاری کار ایران

رئیس‌اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج مطرح کرد:

بیکاری معضل جدی کردستان است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۰۳۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن سنندج گفت: امروز بیکاری به یک معضل در کردستان تبدیل شده است و به ازای بیکار شدن هر فرد در جامعه چندین آسیب اجتماعی در جامعه پدید می آید و کردستان از این موضوع مستثنی نیست.

به گزارش ایلنا، سید کمال‌حسینی با بیان این مطلب افزود: به دلیل وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی کشور بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دچار آسیب هایی شده است و حوزه اقتصادی نیازمند توجه ویژه است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در استان کردستان عنوان کرد: امروز بیکاری به یک معضل در کردستان تبدیل شده و به ازای بیکار شدن هر فرد در جامعه چندین آسیب اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، سرقت و گرایش به فرقه های وهابیت و داعش در جامعه پدید می آید و کردستان از این موضوع جدا نیست.

حسینی با اشاره به اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در سطح کلان کشور برای رفع بیکاری برنامه‌هایی همچون جذب سرمایه گذار، تامین بودجه از منابع غیرنفتی و کوچک کردن دولت و اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری کارها به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به این که امروزه باید تولید ساختار محور داشته باشیم، در ادامه گفت: در گذشته عوامل اقتصادی و قوانین از ابتدا، تولید محور نبوده است و با توجه به این مشکلات دولت و مردم باید از این باتلاقی که به وجود آمده است نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش‌های خصوصی به صورت انفرادی تلاش می‌کنند، عنوان کرد: امروز بخش‌های خصوصی مشکلات اساسی دارند و در بعضی مواقع بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، مالیات را غیرمنصفانه تعیین می‌کنند و این به معنای رتیشه به ریشه اقتصاد است که قضات باید در این موارد به صورت عادلانه برخورد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی‌صنایع و معادن سنندج ابراز داشت: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی امروز از دادگستری و قضات می‌خواهند در بحث قضاوت نگاه توسعه گرانه داشته باشند تا سرمایه گذارانی که برای سرمایه گذاری در استان حضور پیدا کرده اند موانع پیش روی را رفع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز