خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تدارک لرستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: لرستان سرزمین برنز و مفرغ، دارای تاریخی کهن و غنی است و در ایام نوروز مقصد بسیاری از مسافران سراسر کشور خواهد بود.

داریوش چراغی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان لرستان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز 96 ، استان لرستان برنامه های ویژه ای را برای پذیرایی از مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی استان پیش‌بینی کرده و هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های بین راهی، رستوران‌های سنتی بین‌راهی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی از سراسر کشور مهیا می شوند.

چراغی افزود: در سال‌های اخیر از رستوران‌های سنتی استقبال زیادی شده است و گردشگران زیادی در ایام عید به این رستوران‌ها می‌آیند. 

لرستان

وی اضافه‌ کرد: نظارت بر عملکرد رستوران‌ها و تالارها زیرنظر ستاد سفرهای نوروزی قرار دارد که مدیریت آن را استاندار برعهده دارد و در شهرستان‌ها جلسات هماهنگی با فرمانداران زیر نظر سازمان گردشگری استان انجام می‌شود.

چراغی در ادامه افزود: نصب تابلوها، بنرهای جاده‌ای در سطح استان که معرف جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی است با همکاری اداره حمل و نقل جاده‌ای و راهداری انجام خواهد شد. در سطح شهر خرم آباد هم چیدن هفت‌سین‌ها را داریم که با همکاری عوامل شهرداری صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: استان لرستان معرف جاذبه‌های متنوع گردشگری، طبیعی مانند آبشارهای خروشان، گونه‌های درختی و گیاهی و دریاچه گهر در میان کوهستان است که از کم‌نظیرترین دریاچه‌های کشور به شمار می رود.

وی درباره جاذبه‌های گردشگری استان گفت: جاذبه‌‌های تاریخی متنوع لرستان به عنوان سرزمین مفرغ و برنز از پربازدیدترین مناطق ایران است و به لحاظ فرهنگ و تمدن از قدمت و غنای بالایی برخوردار است. قلعه معروف فلک الافلاک سال‌هاست در دوره‌های تاریخی و فرهنگی لرستان نقش بسزایی داشته است.

چراغی افزود: موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی مفرغ و عتیقه‌های"کلمان کره" که در سطح کشور بی‌نظیر است، آداب و رسوم مردمی، موسیقی، آیین‌ها، نمایش لباس زنان و مردان، نمایش عکس و فیلم در این ایام در موزه لرستان برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان می‌توان به پل گاومیشان، پل‌دختر، مسجد جامع امام بروجرد، امامزاده شاه محمد کوهدشت و همچنین امامزاده سیدعلی میان‌کوه پل‌دختر اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: امامزاده سیدعلی میانکوه پل‌دختر در این ایام مسافران بسیاری را از جنوب کشور برای زیارت و سیاحت در ایام نوروز به این منطقه می‌کشاند و خانه قدیمی آخوند ابودر نزدیکی قلعه فلک الافلاک خرم‌آ باد از دیگر نقاط دیدنی شهر مربوط به دوره قاجار است و از پربازدیدترین نقاط شهر خرم‌آباد در ایام نوروز محسوب می شود.

کد خبر : ۴۶۳۶۷۰