خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان :

ارتقای بهره‌وری در واحدهای مرغداری گوشتی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۲۳۵

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کار ویژه بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی پایدار و به عبارتی دسترسی آحاد مردم به غذایی سالم و مکفی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان ، رحمان رستمخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی در دنیا قطعا برای رقابت با دیگر کشورها و تحقق طرح اقتصاد مقاومتی، کشاورزان باید به سمت استفاده از طرح ها و برنامه های علمی پیش روند چرا که در این راستا هم سود حاصل از فروش محصولات افزایش یافته و هم محصولات اولیه که در اختیار کارخانه های داخلی برای تولید محصولات قرار می گیرد ارزان تر و با کیفیت تر خواهد بود.

رستمخانی با اشاره به وجود بیش از 200 واحد مرغداری گوشتی در استان زنجان خاطرنشان کرد:  ظرفیت این واحدها بیش از 6/5 میلیون قطعه در دوره بوده و طی نه ماهه سال جاری در واحدهای مرغداری گوشتی استان بالغ بر 750 میلیون و 209 قطعه جوجه ریزی شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد  35 /2 درصدی داشته است.

وی در ادامه  افزود: با این میزان جوجه ریزی در حدود 23 هزار تن گوشت سفید مرغی دراستان تولید شده است که علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی نیز به استان های همجوار ارسال شده است.

 این مسئول همچنین  از بهبود قابل ملاحظه‌ی شاخص های پرورشی مرغ گوشتی در استان زنجان خبر داد و  عنوان کرد: طی سال های اخیر توجه ویژه به بهبود مدیریت واحدهای مرغداری استان از لحاظ، افزایش سطح دانش و معلومات مرغداران، بهبود کیفیت ساخت و ساز واحدهای مرغداری، رعایت مسائل قرنطینه ای و بهداشتی، کنترل جوجه ریزی از طرف اتحادیه های استانی، استفاده از جوجه‌های درجه یک با توجه به شرایط آب و هوایی استان و افزایش گرایش به همکاری با زنجیره‌های تولید گوشت مرغ سبب شده شاخص های پرورش مرغ گوشتی در استان بهبود قابل توجهی داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، کاهش میانگین تلفات کل دوره تا 93/6 درصد، کاهش میانگین سن کشتار تا 49روز، کاهش ضریب تبدیل تا 98/1 و افزایش شاخص تولید تا 269 را از جمله شاخص های بهبود یافته پرورش مرغ گوشتی در این استان برشمرد.

وی تصریح کرد: اعداد فوق بیانگر این مطلب است که علاوه بر بهبود عملکرد مرغداری ها و درنتیجه افزایش درآمد آنها که خود از شاخص های اقتصاد مقاومتی به حساب می آید، مردم و مصرف کنندگان استان نیز از محصولات با کیفیت تری نسبت به سال های گذشته بهره برده اند.

رستمخانی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امید است با ادامه این روند، با عرضه محصولات با کیفیت به خارج از کشور، گام مؤثری در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز