خبرگزاری کار ایران

فرماندار گرگان مطرح کرد:

توجه به بوم‎گردی می‌تواند زمینه توسعه گردشگری روستایی را فراهم کند

فرماندار گرگان گفت: توجه به بوم‎گردی می‌تواند زمینه توسعه گردشگری روستایی را فراهم کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، فرماندار گرگان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: دهیاری‌ها از ظرفیت خدمات رسانی و طرح نوروزی شهرداری‎گرگان در ایام عید در جهت معرفی توانمندی‌هایی گردشگری روستاهایی و توسعه بوم گردی بهره‌برداری کنند، چرا که توجه به بوم‎گردی می‌تواند زمینه توسعه گردشگری روستایی را فراهم کند.
 
صبح امروز دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان با حضور حسینی فرماندار گرگان، کریمی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، معاونین فرماندار و رؤسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
 
فرماندار گرگان در این جلسه در خصوص اهمیت و وجود جاذبه‌های گردشگری در مرکز استان اشاره کرد و گفت: بحث گردشگری از موارد مهمی است که توجه به آن می‎تواند بخش اقتصاد ما را متحول کند.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه در بخش میراث فرهنگی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد و امیدواریم در سال آینده نیز وضعیت‎ اعتبارات بهتر شود. 

حسینی به ظرفیت دهیاری‌ها و شهرداری‎ها اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان گرگان یک چهارم جمعیت استان را شامل می‌شود و این منطقه توانسته رنگین کمانی از اقوام را تشکیل دهد و باید دهیاران و شهرداران از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند .
 
وی خاطرنشان کرد: وجود آب‎ بندان ،جنگل و مناطق بکر در حاشیه‌های روستا می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های دهیاران مدنظر قرار گرفته و دستگاه‎های خدمات‎رسان نیز با نگاه همدلی می‎توانند نسبت به توسعه گردشگری در استان گلستان کمک کنند .
 
فرماندار گرگان در خصوص ساماندهی کارتن به دستان در ورودی شهرستان گفت: خوشبختابه با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کارتن بدستان ساماندهی خواهند شد و قرار است با لباس متحدالشکل و نظارت این اداره کل جهت اسکان مسافرین در شهرستان فعالیت کنند .
 
فرماندار همچنین به اهمیت سلامت شهروندان و مسافرین در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: با توجه به نظارت‌های مراکز بهداشتی در ایام سال جا دارد در ایام نوروز نیز این نظارت و بازرسی‌ها در شهرستان تشدید یابد.
 
حسینی همچنین به اهمیت راهیان نور اشاره کرد و گفت: حضور قشر جوان در مناظق عملیاتی دفاع مقدس می‌تواند زمینه‌ای ایجاد شود تا هم از نزدیک شاهد جانفشانی‌های آن عزیزان در دوران دفاع مقدس باشند و هم ادامه دهنده راه آن بزرگواران درمراحل زندگی باشند .
 
فرماندار به مراسم استقبال از ۷شهید گمنام در گرگان اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم استقبال از ۷شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز سه شنبه 10 اسفندماه از میدان بسیج گرگان برگزار خواهد شد و قرار است یکی از این شهدا در دانشکده مائده گرگان به خاک سپرده شود و این امر می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند تا دانشجویان رعایت شأن و شعون را داشته باشند .
 
رئیس ستاد انتخابات شهرستان گرگان در ادامه به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: تا به این لحظه با اعلام از سوی ستاد انتخابات استان قرار است ثبت نام از متقاضیان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30اسفند95 لغایت 6فروردین 96بعمل آید و در صورت تغییر این تاریخ متعاقباْ به عموم مردم اعلام خواهد شد .
 
وی حضور پرشور مردم هم در زمینه ثبت نام کاندیداتوری شهر و روستا و هم در زمینه مشارکت در پای صندوق‌های اخذ رأی را مهم دانست و این مشارکت را حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مانیز وظیفه داریم در قبال آرا مردم به به عنوان یک امانت و حق الناس امانتداری کنیم.
 
فرماندار خاطرنشان کرد: مدیرانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی را دارند از هم اکنون به اداره کل دستگاه متبوع خود و فرمانداری اطلاع دهند و نباید از اموال بیت‌المال در خصوص فعالیت‌های انتخابی استفاده کنند. 
 
توجه به بوم‎گردی می‌تواند زمینه توسعه گردشگری روستایی را فراهم کند.

کد خبر : ۴۶۲۷۶۰