خبرگزاری کار ایران

سردار بنی‌اسدی خبر داد:

رهایی گروگان جوان کرمانی پس از ٢١ روز

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۸۴

گروگان ٢٥ ساله‌ای که ٢١ روز پیش به اشتباه از سوی باند گروگانگیر ربوده شده بود نجات پیدا کرد.

به گزارش ‬ ایلنا، سردار رضا بنی‌اسدی درباره گروگان‌گیری جوان ٢٥ ساله کرمانی به خبرنگاران گفت: نزدیک سه‌ هفته قبل با مرکز ١١٠ فوریت‌های پلیس تماسی توسط مردم مبنی بر ربوده شدن این جوان حاصل شد که خودروی وی نیز رها شده است.

وی افزود: پس از تماس بلافاصله همکاران از حوزه کلانتری در صحنه حضور پیدا کردند و بعد از تائید گروگان‌گیری و انجام بررسی‌ صحنه جرم، پی بردند که موبایل فرد ربوده شده در خودروی وی جا مانده که بررسی‌های لازم درباره آخرین افرادی که با وی ارتباط داشتند انجام شد اما هیچ سرنخی مبنی بر اینکه از چه کانالی این اتفاق ممکن است افتاده باشد به دست نیامد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه گفت: این مدت بررسی‌های میدانی و تخصصی پلیس در محورها و بخش‌های مختلف به صورت کاملا گسترده انجام شد و پس از گذشت چند روز بود که از کشور پاکستان با خانواده فرد ربوده شده تماس گرفته شد و گروگان‌گیران درخواست مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان کرده بودند.

وی با بیان اینکه مشخص شد فرد ربوده شده اهل اشتهاری در حوزه مواد مخدر نبوده، گفت: بررسی‌ها را در زوایای دیگر گسترده‌تر کردیم تا اینکه مجدد تماس دیگری از پاکستان با این خانواده درباره آماده‌کردن پول آن‌هم خیلی کوتاه گرفته شد طوری‌که تحویل‌گیرنده و یا انتقال‌دهنده پول و محل نیز مشخص نشد.

بنی‌اسدی با اشاره به فعال کردن عوامل و منابع اطلاعاتی در حوزه جنوب و شرق استان که احتمال داده می‌شد مرتبط با گروگان‌گیران باشند، افزود: در پی سفری که به شهرستان کهنوج داشتیم با عوامل محلی ارتباط و همکاران را توجیه کردیم ضمن اینکه پلیس آگاهی استان در کرمان نیز کار تخصصی خود را به‌صورت شبانه روز انجام می‌داد.

وی افزود: بعد از سفر کهنوج بود که سرنخی درباره محل نگهداری این گروگان در ارتفاعات جنوب کرمان شناسایی شد که به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و حرکت نیروهای عملیاتی به آن منطقه ممکن بود جان گروگان به خطر بیفتد لذا تدابیر لازم در حوزه حفظ جان فرد انجام شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: همکاران در چند مرحله خواستند عملیات را انجام دهند که موانعی حین کار به وجود می‌آمد و همین امر کار را به تاخیر انداخت تا اینکه بعدازظهر دوشنبه ٢ اسفندماه ٩٥ با آرایش مناسبی که ایجاد شده بود در منطقه مزبور به نقطه نگهداری فرد هجوم برده و گروگان را آزاد کردند.

وی با اشاره به شناسایی افرادی که دست به این کار زده‌اند، گفت: این افراد در واقع مطالبه مواد مخدر داشتند و این فرد به اشتباه ربوده شده بود که با لطف‌الهی و تلاش دوستان و همکاران به صورت شبانه‌روز در مجموعه پلیس آگاهی استان و فرماندهی انتظامی کهنوج گروگان صحیح و سالم آزاد و تحویل خانواده‌اش شد.

بنی‌اسدی با اشاره به عملیات چند مرحله‌ای آزادسازی گروگان، گفت: اولویت اول ما حفظ جان گروگان بود که  فاز اول عملیات نجات گروگان انجام شد و در فازهای بعدی با گروگان‌گیران سخت برخورد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به گروگان‌گیری دختربچه افغان در هفته گذشته گفت: همکاران با شدت و حساسیت ویژه در این امر ورود کردند و با لطف الهی موفق شدند سه رباینده را دستگیر و دختربچه را  فارغ از اینکه هموطن ما هم نبوده صحیح و سالم در کمتر از 20 ساعت به آغوش خانواده‌اش برگردانند که این احساس مسئولیت و پیگیری از نظر من بسیار ستودنی و قابل‌تقدیر است که جان خود را برای امنیت مردم در طبق‌اخلاص  گذاشتند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متاسفانه این روزها شاهد وقایعی هستیم که در جامعه توسط بعضی افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت کاملا کاذبانه منتشر می‌شود که اقدام این افراد عملا با عنوان مصداق نشر‌اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و سندی نیز دال بر ادعای کاذب‌شان که به‌صورت قاطعانه نشر می‌دهند وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با توجه به قاطعیت دستگاه‌های امنیتی و قضایی در سطح استان کرمان و در ایران اسلامی در ورود به حوزه امنیت، اظهار کرد: این دستگاه‌ها با هیچ‌کسی تعارف ندارند و الحمدالله شاهد امنیت مطلوبی در سطح جامعه هستیم.

وی امنیت کنونی جامعه را نسبت به سال‌های گذشته بالا دانست و گفت: علی‌رغم همه مسائل و مشکلاتی که در فرا مرزها چون درگیری و کشت و کار توسط داعش و سایر گروه‌های تکفیری و غیره وجود دارد به یمن تلاش دستگا قضایی و دستگاه‌های امنیتی و پشتوانه مردم شاهد امنیت مطلوب در کشور هستیم و باید قدر این امنیت را دانسته و در این زمینه کمک شود.

سردار بنی‌اسدی تصریح کرد: متاسفانه اتفاقاتی که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد خیلی پررنگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اما آن زاویه از اقدامات متقابلی که همکاران با تلاش شبانه‌روزی و با به مخاطره انداختن جان خود برای دست یافتن به نتایج مطلوب انجام می‌دهند و با مجرمان قاطعانه با پشتوانه دستگاه قضایی برخورد می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی کمترین اشاره‌ای نمی‌شود.

وی افزود: به نمایش گذاشتن قدرت به حق پلیس و اقدامات انجام شده توسط آن می‌تواند زمینه‌ساز فرصتی برای تقویت آرامش روانی جامعه باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه افرادی که آگاهانه دست به نشر اکاذیب می‌زنند به مراتب از کسانی که راه را بر مردم سد می‌کنند خطرشان بیشتر است، گفت: از آنجا که گستره نفوذ شبکه‌های اجتماعی فراگیر است افراد نشر دهنده اکاذیب در واقع روان جامعه را تحت‌الشعاع خود قرار داده و به روح و روان جامعه آسیب وارد می‌کنند.

وی افزود: پلیس فتا در این بخش به صورت جدی ورود و سرشاخه‌ها را شناسایی می‌کند و با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد قاطعانه را انجام خواهد داد.‪ ‬ ‪ ‬

سردار بنی اسدی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان با کسانی که امنیت مردم را به هر نوعی خدشه‌دار می‌کنند شوخی نداریم و  کنار نخواهیم آمد و با توانایی مناسب که در مجموعه پلیس وجود دارد با کوچکترین ناهنجاری  اجتماعی به‌موقع و به‌جا برخورد خواهیم کرد و این اتمام حجتی است که جای هیچ گلایه‌ای را باقی نمی‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز