خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور ایران بین سه کشور برتر جهان از نظر اهدای عضو

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۸۰

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حضور ایران بین سه کشور برتر جهان از نظر اهدای عضو خبر داد.

حسن رخشاد در حاشیه برگزاری کمپین اهدای عضو  که در دانشکده پرستاری شهید بهشتی رشت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهارکرد: هدف از برگزاری این کمپین افزایش آگاهی و سطح بینش است که در واقع یک فرد با اهدای اعضای بدنش می‌تواند به چند نفر جان و زندگی ببخشد.

مدیر امور فرهنگی، فوق‌برنامه و تربیت‌بدنی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با بیان اینکه این کمپین دومین کمپنی است که سال‌جاری در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده، خاطرنشان کرد: این کمپین نتیجه زحمات انجمن‌علمی دانشکده‌پرستاری شهید بهشتی رشت است و یک کمپین هم اعضای علمی دانشکده پزشکی انجام داده اند.

رخشاد ایران را سومین کشور جهان از نظر اهدای عضو عنوان کرد و افزود: این کمپین باشور و هیجان خوبی از سوی دانشجویان همراه است و همچنین همه  می‌توانند در این کمپین‌ها عضو شوند.

زهرا مختاری در حاشیه برگزاری کمپین مذکور به خبرنگار ایلنا گفت: امروز شاهد یک اقدام ایثارگرانه و انسان‌دوستانه در دانشکده هستیم که توسط دانشجویان گروه پرستاری برنامه‌ریزی شده است.

رئیس دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی گیلان افزود: دانشجویان در این کمپین فرهنگ ایثار و انسان دوستی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه کمپین اهدای عضو با استقبال خوبی از جانب دانشجویان روبرو شد بیان داشت: از همه کسانی که موجب ایجاد شور و شوقی اینچنینی بین دانشجویان شدند تشکر می‌کنم.

مختاری در ادامه اضافه کرد: دانشجو باید از همه ابعاد مختلف شخصیتی مورد توجه قرار بگیرد، علم آموزی یکی از آن ابعاد که باید به نحو احسنت انجام شود.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی و روحی روانی ابعاد دیگری است و مسائل فرهنگی ابعاد دیگر است که تشکیل دهنده شخصیت یک انسان است که خوشبختانه معاونت فرهنگی دانشگاه به همه ابعاد انسانی دانشجویان می پردازد.

مازیار قناعت شعار هم در حاشیه برگزاری کمپین اهدای عضو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: ما این کمپین را به‌صورت خودجوش و دانشجویی برگزار کردیم.

دبیر انجمن علمی دانشجویی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در برگزاری این کمپین 3ارگان دانشکده پرستای شهید بهشتی، معاونت فرهنگی و واحد جمع‌آوری اعضای بیمارستان رازی همکاری داشتند، افزود: ما با اجازه این بیمارستان و تحت‌نظر همین ارگان کمپین را راه‌اندازی کردیم.

قناعت شعار با بیان اینکه کمپین مذکور بعد از دیدن آموزش مقدماتی برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به عنوان سفیران اهدای عضو این عمل خیر و خدا پسندانه را ترویج داده و فرهنگ‌سازی کنیم.

هانیه ایرانی در حاشیه برگزاری کمپین مذکور با اشاره به اینکه سال 94 آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی حول محور معاونت فرهنگی و دانشجویی به همه دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد به خبرنگار ایلنا گفت: 9 سال است دانشگاه‌های علوم پزشکی درحال انجام این کار هستند.

کارشناس مسئول انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: انجمن دانشجویی یک کار جدیدی است و خوشبختانه دانشجویان توانستند در این چند ماه که انجمن دانشجویی شکل گرفته اقدامات خوبی را صورت ببخشند که یکی از آنها همین کمپین اهدای عضو است.

ایرانی با بیان اینکه  انجمن علمی دانشجویی با هدف کلی جهاد علمی و ترویج فرهنگ اسلامی در تموم سطوح شکل گرفته، گفت: انجام این‌چنین کارهایی که سرآغاز تا به انتها به عهده خود دانشجو است، ایده و مطلب را دانشجویان ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه کار گروهی باعث ایجاد اعتماد به نفس بین دانشجویان می‌شود، بیان داشت: برگزاری این کمپین‌ها موجب ایجاد نشاط و کشف استعداد دانشجویان است.

حضور ایران بین سه کشور برتر جهان از نظر اهدای عضو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز