خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان انجام شد؛

رونمایی از تندیس نخستین میدان راهنمایان گردشگری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۰۳

تندیس نخستین میدان راهنمایان گردشگری همزمان با دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری در گیلان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این مراسم که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، فرماندار شهرستان فومن، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و نیز۷۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری سراسر کشور برگزار شد، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان درباره تندیس نصب شده در این میدان عنوان کرد: حفظ اکوتوریسم یکی از مباحث استفاده شده در ساخت این تندیس است.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان فومن با توجه به دارا بودن جاذبه‌های گردشگری میزبان راهنمایان گردشگری کشور است، اظهار کرد: توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، این شهرستان را نیز پذیرای یک روزه راهنمایان گردشگری کشور کرده است.

وی با بیان اینکه در اولین روز از برگزاری این جشن، شهرستان فومن مقصد راهنمایان گردشگری کشور است ، خاطرنشان کرد: شهرماکلوان یکی از مکان‌هایی است که برای بازدید راهنمایان گردشگری کشور در فومن در نظر گرفته شده است.

وی افزود : افتتاح اولین میدان راهنمایان گردشگری کشور در شهر ماکلوان از جمله برنامه های حضور راهنمایان گردشگری در شهرستان فومن بود.

بازدید از موزه میراث روستایی و تالاب انزلی از دیگر مکان‌های در نظر گرفته شده برای بازدید راهنمایان گردشگری در گیلان است.

وی با اشاره به حضور ۷۰۰ راهنمای گردشگری از سراسر کشور در این تور سه روزه گفت: همه تلاش‌مان معرفی و شناساندن بیشتر استان اعم از جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری است.

مدیرکل‌میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری‌گیلان، بر ضرورت تأمین امنیت و آسایش برای راهنمایان گردشگری در استان تأکید و خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی شامل سی‌دی و کتابچه معرفی استان در اختیار راهنمایان گردشگری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز