خبرگزاری کار ایران

سردار امیر رحمت‌الهی:

دولت دنبال حمایت از میراث‌بانان است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۰۶

فرمانده یگان سازمان میراث‌فرهنگی از تهیه لایحه حمایت از میراث‌بانان و مطرح کردن آن در کمیسیون لوایح دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار امیر رحمت‌الهی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظایف متعددی را بر عهده دارد، افزود: اصلی‌ترین مسئولیت سازمان میراث فرهنگی حفظ و نگهداری از آثار به جا مانده از گذشتگان به‌ویژه آثار ثبت شده ملی و جهانی است.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه یگان حفاظت را حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول و همه آثار تاریخی و فرهنگی است، تاکید کرد: اگر به عنوان حافظان میراث فرهنگی وظایف خود را به درستی انجام دهیم، به‌طور قطع اهداف سازمان میراث فرهنگی نیز اجرایی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جرایم علیه میراث فرهنگی در ردیف جرایم علیه امنیت است که حتی شروع به آن نیز جرم تلقی می‌شود و صرف تهیه مقدمات، داشتن اندیشه و شروع به کار از نظر یگان حفاظت یک جرم است و وظیفه مهم ما مقابله و برخورد است.

وی با اشاره به همکاری یگان حفاظت و نیروی انتظامی در انجام ماموریت‌های مرتبط گفت: جنبه ماموریت انتظامی و امنیتی یگان حفاظت در همکاری با نیروهای انتظامی در تبادل اطلاعات در موضوع هماهنگی در تردد مسافران و گردشگران خارجی کاملا برجسته است.

سردار رحمت الهی مشارکت عمومی تمام تشکل‌های برای حفظ و نگهداری آثار باستانی را از عوامل مهم حفاظت از این میراث دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد در تحقق این امر استفاده کرد و موفقیت امروز در سایه مشارکت عموم و نهادهای مردمی است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، تالیف کتب دانشگاهی، ایجاد واحدهای درسی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی با دانشکده علوم و فنون انتظامی و نیز توسعه دانش‌های مرتبط با حوزه فعالیت‌های سازمان‌ از طریق ارتقاء سطح علمی کارکنان یگان حفاظت خبر داد.

سردار رحمت‌الهی با اشاره به راه اندازی بانک جامع اطلاعاتی از مشخصات آثار ثبت شده کشور با همکاری اداره کل فناوری سازمان میراث فرهنگی گفت: در این سامانه اطلاعات به صورت متمرکز ثبت شده و برای سطح بندی حفاظتی مورد تجریه و تحلیل قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهارکرد: شعار یگان حفاظت میراث فرهنگی آماده‌سازی نیروی حرفه‌ای و آموزش دیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز