خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد:

پرداخت بیش از 560میلیارد تومان‌تسهیلات به‌طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۱۹

استاندار زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از پرداخت 566 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های تولیدی و صنعتی بنگاههای کوچک و متوسط استان در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در بیست و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، به اجرای طرح رونق تولید در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 338 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط استان تا مهرماه سال‌جاری به میزان 260 میلیارد تومان از تسهیلات طرح رونق بهره مند شده اند و از مهرماه سال‌جاری تاکنون نیز 306 میلیارد تومان خارج از سامانه از سوی شبکه بانک‌های دولتی استان زنجان با ضوابط طرح رونق پرداخت شده است.

وی مجموع اعتبار پرداخت شده به واحدهای تولیدی و صنعتی و بنگاه‌های کوچک و متوسط را 566 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح‌ها، 850 میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل داخلی شبکه بانکی به واحدهای استانی در چهار حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات اختصاص یافته است.

مقام عالی استان همچنین از بررسی 529 پرونده واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و افزود: در این کارگروه مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی نظیر امور مالیاتی، تامین اجتماعی و دستگاههای خدمات رسان و شبکه بانکی مورد بررسی قرار گرفت و از 531 مصوبه تاکنون 481 مورد عملیاتی شده است.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: با حمایت‌های مالی و رفع موانع تولید در سطح استان زنجان از 6 هزار و 200 فرصت شغلی در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات صیانت و حمایت شده و نیز 4 هزار و 30 شغل جدید در استان ایجاد شده است.

استاندار زنجان در ادامه به تعدادی از پروژه های انجام شده در استان زنجان که برشی از پروژه های وزارتخانه ها در استان‌ها به شمار می‌روند، اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها در حوزه‌های گازرسانی، آب و فاضلاب روستایی و آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی استان علاوه بر تاثیرات اقتصادی، اثرات فراوانی در رونق کسب و کار استان زنجان نیز خواهد داشت.

درویش امیری از تصویب 320 پروژه گازرسانی روستایی در استان زنجان خبر داد و افزود: تاکنون از این تعداد، 151 پروژه در روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان اجرا شده و 169 پروژه نیز در دست اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها در نیمه نخست سال آینده، بیش از 85 درصد ساکنین روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی همچنین به تصویب احداث 11 مجتمع آبرسانی روستایی در استان زنجان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: از این تعداد 8 پروژه معادل 70 درصد تا پایان دهه فجر سال‌جاری به بهره برداری رسیده و 3 پروژه باقیمانده نیز تا خردادسال 96 به اتمام خواهد رسید.

مدیرعالی استان یادآور شد: با اجرای کامل 11 مجتمع آبرسانی به 120 روستای استان آبرسانی خواهد شد و یا سطح آبرسانی آنان ارتقاء خواهدیافت که این اهداف تاکنون در 87 روستای‌استان از این تعداد، محقق شده است.

استاندار زنجان با اشاره به تصویب اجرای سیستم آبیاری نوین در 25 هزار هکتار از اراضی تحت کشت استان زنجان در سفر ریاست جمهوری به زنجان، اظهار داشت: تاکنون اجرای سیستم آبیاری نوین در حدود 12 هزار هکتار از اراضی، با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان به اتمام رسیده و 9 هزار هکتار نیز شناسایی شده است.

وی در حوزه طرح های کشاورزی استان با بیان این مطلب که در تولید گندم در کشور به خودکفایی رسیده ایم، یادآور شد: 447 میلیارد تومان اعتبار به منظور خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان زنجان پرداخت شده و با این اقدام حمایت جدی از کسب و کار روستایی صورت گرفته است.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری خارجی انجام شده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی از سال 84 تا 92 در استان زنجان 157 میلیون دلار بوده که این میزان از سال 92 تاکنون با رشد چشمگیری به بیش از 400 میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: در ایام دهه فجر سالجاری توسط شرکت پانچ کشور بلژیک به منظور تولید گیربکس اتومات خودرو مبلغ 30 میلیون یورو در استان زنجان سرمایه گذاری آغاز شده است.

درویش امیری تغییر آمارهای ارائه شده در هریک از جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ناشی از تحولات صورت گرفته در زمینه صیانت از اشتغال موجود و ایجاد فرصت های جدید شغلی دانست و اظهار داشت: در حوزه های عمرانی و خدماتی نیز شاهد اجرای پروژه هایی بودیم که تاثیر چشمگیری در رونق کسب و کار استان داشته که متاسفانه کمتر مورد توجه و انعکاس در سطح جامعه قرار گرفته است.

استاندار زنجان در این جلسه از تمامی مدیران استان خواست تا پروژه های برش استانی و اقدامات انجام شده را با زبان روان و شفاف به اطلاع عموم مردم برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز