خبرگزاری کار ایران

بخشدار خواستار شد؛

قلعه‌نو، نیازمند همراهی و مساعدت مسئولان عالی‌رتبه کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۴۷

بخشدار قلعه نو خواستار همراهی و مساعدت مسئولان عالی رتبه کشور در حل مشکلات این بخش شد.

به گزارش ایلنا، ایمان قربانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت بخش قلعه‌نو این اجازه را می‌دهد که این بخش به قطب اقتصادی استان تهران تبدیل شود، افزود: این بخش با روستاهای مستعد و با ظرفیت در زمینه صنعت توریسم و جذب گردشگر، کشاورزی و همچنین صنایع از جمله صنعت دامداری آمادگی های بی نظیری دارد.

وی گفت: دریاچه عشق آباد واقع در بخش انتهایی روستای عشق آباد فضایی مفرح و منظره‌ای زیبا را برای تفریح و گردش خانواده ها فراهم کرده است که توسعه آن می تواند بخش قلعه نو را متحول کند.

بخشدار قلعه نو ادامه داد: زمین ها و استعدادهای بکر منطقه قلعه نو و روستاهای آن از جمله روستاهای عشق آباد و طالب آباد فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری کسانی است که به دنبال شکوفایی اقتصادی و اشتغال زایی هستند.

قربانی با بیان اینکه بخشداری قلعه نو مکاتبات زیادی برای توسعه بخش های مختلف این بخش با مسئولان ذیربط و نهادهای مختلف مرتبط کرده است، افزود: متاسفانه هنوز نتایج مورد انتظار از این مکاتبات حاصل نشده است و نگرش مسئولان به بخش قلعه نو باید متحول شود.

وی گفت: به رغم کم لطفی برخی از مسئولان به این بخش تلاش شده است تا این بخش در مسیر تحول قرار بگیرد.

قربانی ساخت و تکمیل ساختمان اداری ورودی بخش قلعه نو برای استقرار ادارات این بخش، آغاز به کار حوزه قضایی بخش قلعه نو برای تسهیل امور قضایی مردم، ساخت و تکمیل ساختمان شورا و دهیاری قلعه نو و بهره برداری از استخر و سونای فیروزآباد را از جمله اقدامات اخیر برای توسعه این بخش ذکر کرد.

به گفته وی احداث ایستگاه اورژانس جنوب تهران، تصویب ساخت ایستگاه راه آهن ده خیر در مسیر تردد قطار به سمت شرق ایران و ساماندهی ورودی روستای ده خیر را از دیگر اقدامات در دوره مدیریت جدید بخش قلعه نو ذکر کرد.

قربانی یکی از مهمترین مشکلات بخش قلعه نو را حمل و نقل ذکر کرد و افزود: جاده قلعه نو مسیر تردد اهالی سه منطقه پیشوا، قرچک و ورامین است و گنجایش تردد حجم انبوهی از خودروهای عبوری را مخصوصا در روزهای تعطیل ندارد.

وی نبود شهرداری مستقل و وابسته بودن به شهرداری تهران را یکی دیگر از مشکلات بخش قلعه نو ذکر کرد و افزود: امور قلعه نو در واقع به صورت روستایی انجام می شود.

قربانی نبود سامانه حمل و نقل عمومی در قلعه نو را یکی دیگر از مشکلات ناشی از نداشتن شهرداری مستقل عنوان کرد و اضافه کرد: با شرکت واحد و مترو مذاکراتی صورت گرفته و حتی برای واگذاری زمین مناسب نیز اعلام آمادگی شده است تا مشکل تخصیص پایانه حمل و نقل این منطقه رفع شود.

وی گفت: مردم قلعه نو مومن و ولایی هستند و خدمت به آنان در واقع خدمت به کسانی است که دل در گرو آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی دارند و تقدیم شهدای مختلف در دوران دفاع مقدس و 14 شهید مدافع حرم شاهدی بر این ادعا است.

قربانی گفت: مسجد الزهرا(س) روستای طالب آباد به عنوان یکی از صد مسجد برتر و سه کانون فرهنگی برتر کشورمطرح شده است و این در واقع نشان از فعالیت گسترده فرهنگی و مذهبی این منطقه استان تهران دارد.

وی گفت: تلاش می کنیم تا گرد محرومیت را از این منطقه محروم جنوب استان تهران بزداییم و حتی این منطقه را برای اهالی آن و سایر افراد جذاب و ماندنی کنیم برای همین طرح اجرای مهاجرت معکوس اهالی روستای شمس آباد را آغاز کرده ایم.

قربانی گفت: در مسیر تحول این بخش نیازمند همراهی و مساعدت مسئولان عالی رتبه کشور و استان تهران هستیم تا بتوانیم این منطقه را از محرومیت‌هایی که در بعضی بخش‌ها و مناطق از جنوب کشور نیز بدتر و غم انگیز تر است رهایی بخشیم.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز