خبرگزاری کار ایران

فرماندار جهرم به ایلنا خبرداد:

آغاز عملیات بازسازی و جبران خسارات سیل در جهرم/ توصیه به مردم برای حفظ آرامش

فرماندار جهرم از اغاز عملیات بازسازی و جبران خسارات سیل در این شهرستان خبر داد.

علیرضا صحرائیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تقدیر از همکاری مردم در روزهای اخیر، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری مردم و تلاش و مدیریت ستاد هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های ذیربط، با توجه به حجم سیل، شاهد حداقل خسارات پیش‌بینی شده در سطح شهرستان بودیم. در ساعات آتی شاهد باران چندانی نخواهیم بود و با آرامش عملیات خدمت‌رسانی را بهترین نحو به انجام خواهیم رساند.

وی سد محمدآباد را یک بند تغذیه‌ مصنوعی دانست و افزود: پروژه‌ تغذیه مصنوعی محمدآباد در اصطلاح مردم محلی به عنوان «سد محمدآباد» شناخته می‌شود که ۱۰ سال پیش براساس طرحی اولیه برای ۲۵ سال طراحی شده بود و ظرفیت تحمل بارندگی حدود ۴۰۰ میلیمتر را نداشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه میزان آب ورودی رودخانه در مسیر این بند تغذیه مصنوعی بیش از تحمل آن بود و در اثر تخریب آن ۳۵۰ هزار مترمکعب آب از حوضچه‌های آن تخلیه شد، یادآور شد: خوشبختانه با مدیریت سریع ستاد بحران و هشدارهای لازم خسارات جانی در پی نداشت.

فرماندار جهرم عنوان کرد،: در دیگر پروژه‌های تغذیه‌ مصنوعی شهرستان، از جمله بند تغذیه‌ مصنوعی صادقی نیز حجم ورودی آب در حالت هشدار قرار داشت که برای حفظ ایمنی شهروندان منطقه، ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اطلاعیه تخلیه و هشدارهای لازم را به مردم منطقه‌ حیدرآباد و بلوار رهبری داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این بند تاکنون با مشکلی مواجه نشده است، گفت: کنترل لازم برای پیشگیری در حوادث غیرمترقبه در سطح شهرستان در حال انجام است. تمام هشدارها برای پیشگیری از کاهش خسارات احتمالی داده می‌شود و همراه هشدار، عملیات کنترل حوادث نیز انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به خسارات وارد شده به شهرستان در طی سیل اخیر، خاطرنشان کرد: تسریع در بازسازی و جبران خسارات سیل اخیر در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و با هماهنگی با نماینده‌ محترم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و حضور مسئولان کشوری و همکاری دستگاه‌های ذیربط از فردا، عملیات اجرایی بازسازی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مردم در تمام شهرستان با شدت ادامه دارد. مردم آرامش خویش را حفظ کنند و بدانند تاکنون بحران مدیریت شده است و با عنایت خداوند از بحران عبور کرده و مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

صحرائیان در پایان با اشاره به قطع گاز در سطح شهر جهرم، گفت: متأسفانه حادثه‌ای برای خط انتقال گاز به وجود آمده که در تلاشیم در حداقل زمان ممکن آن را رفع کنیم.

کد خبر : ۴۶۰۹۱۹