خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در یاسوج:

داوری جشنواره فیلم فجر عادلانه بود/ نباید موسیقی زیرمینی شود/ موسیقی زیرزمینی فساد بدنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۶۴۴

وزیر ارشاد دولت یازدهم از داوری‌های جشنواره فیلم فجر امسال دفاع و آن را عادلانه خواند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدرضا صالحی‌امیری در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری گفت: وزارت ارشاد دنبال سینمایی در تراز انقلاب است. در جشنواره فجر امسال تلاش کردیم تا حواشی را کاهش دهیم و جشنواره‌ای در تراز انقلاب داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با اشاره به حضور  پررنگ نسل جوان در جشنواره امسال فیلم فجر، اظهارداشت: امسال سینماگران را از هم تفکیک نکردیم و ۱۹ فیلم اولی در جشنواره حضور داشتند که اغلب سیمرغ گرفتند.

صالحی امیری گفت: در 2 جشنواره اخیر بدون مداخله وزارت‌ارشاد و با داوری عادلانه، فیلم‌های انقلابی فیلم های برتر جشنواره شدند. برخی شبیه‌سازی‌هایی هم که در این جشنواره از جشنواره‌های خارجی می‌شد را امسال حذف کردیم.

وزیر ارشاد دولت یازدهم گفت: در همه حوزه‌ها نگاه بلندمدت و اصلاح‌گرایانه داشته‌ایم و مبنای شرعی، امید و نشاط و دوری از سیاه‌نمایی را در دستور کار قرار دادیم.

صالحی‌امیری با بیان اینکه باید به مردم امید داده شود، خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال حتی فیلم‌های تلخ هم امیدبخش بودند.

*** موسیقی مساله ای انحرافی که سیاسیون آن را وارد زمین فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده اند

وی موسیقی را تنها وظیفه وزارت‌ارشاد ندانست و یادآورشد: این مسئله انحرافی را سیاسیون وارد زمین فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده‌اند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم گفت: وزارت‌ارشاد،  ۱۰۰ ماموریت دارد که تنها یک ماموریت آن موسیقی است و نباید این موضوع به مسئله اصلی بدل شده و دیگر مسائل به حاشیه رود و فراموش شود. مبنای ما در حوزه موسیقی شرع و قانون است و از فتوای مقام معظم رهبری عدول نمی‌کنیم.

وی گفت: ۵۳ درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی در کشور مربوط به صدا‌وسیما، ۲۵ درصد موسسات موسیقی مجاز، ۲۱ درصد مربوط به شبکه‌های اجتماعی و خارج از دسترس است و تنها یک‌درصد اجرای صحنه‌ای وجود دارد.

*** موسیقی زیرزمینی فساد بدنبال دارد 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با بیان اینکه، سخت‌گیری در حوزه موسیقی موجب زیر زمینی شدن آن می‌شود، یادآورشد: طبق یک تحقیق در قبل از دولت‌یازدهم ۷۰ تا ۸۰ درصد مصرف موسیقی در کشور زیر زمینی بود که فساد را با خود به همراه دارد ولی اکنون مسئله جدی به عنوان موسیقی زیرزمینی نداریم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه، موسیقی مهار شده در روی زمین بهتر از موسیقی مهارنشده در زیر زمین است، تصریح کرد: موسیقی بر خلاف سایر حوزه ها دسترسی به آن سهل است و گستره آن فاقد زمان و مکان بوده  و خیلی راحت تر از هر هنر دیگر در دسترس جوانان قرار می گیرد.

وی از برگزاری ۸۹ نمایشگاه کتاب طی سه سال اخیر در کشور خبرداد و بیان داشت: 65 هزار مجوز کتاب در سال جاری صادر شده است.

وزیر ارشاد دولت یازدهم از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان در سال آینده برای تولید فیلم‌های فاخر در کشور هم سخن گفت و اظهارداشت: این اعتبار برای تولید فیلم‌هایی با اولویت‌هایی همچون سبک زندگی، خانواده، اخلاق، اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس و امثالهم هزینه می‌شود.

 امیدواریم عالمان بجای سیاستمداران در عرصه فرهنگ و هنر بنشینند

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست برخارج شدن پای سیاسیون از فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد و اظهارداشت: امیدواریم که عالمان به جای سیاستمداران بنشینند.

سیدشرف الدین ملک‌حسینی وضعیت فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد را مثبت ارزیابی و یادآورشد: مدیران در این استان مشکلات و معضلات واقعی را می‌شناسند و دنبال پرداختن به مسائل خارج از اولویت نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز