خبرگزاری کار ایران

بر اثر بارش های شدید رخ داد؛

وقوع سیل و وضعیت بحرانی در هفت شهر استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۹۰

بارش‌های شدید و سیل‌آسا باعث وقوع سیل در هفت شهرستان از 10 شهرستان استان بوشهر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بارش‌هایی که از شنبه آغاز شده و به طور مداوم در برخی نقاط ادامه داشت چهارشنبه با ورود موج جدید، افزایش یافت و در بسیاری از نقاط شرقی و جنوبی استان بوشهر سیل به راه انداخت.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: بر اثر بارش‌های مداوم باران و بارش شدیدی که دیشب داشتیم، وضعیت در شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، جم، دیر، کنگان و عسلویه بحرانی است. همه این شهرستان‌ها باسیل و آبگرفتگی رو به رو هستند.

قاسم قائدی افزود: سدها و بندها سرریز کرده‌اند، آب روی پل شهر کلمه، بخش‌های بوشکان و ارم ، روستای درودگاه و کلل را گرفته و رفت و آمد در این مناطق به سختی در این مناطق امکان پذیر است.

وی با اشاره به بسته بودن جاده جم- سیراف به علت ریزش کوه، ادامه داد: جاده برخی روستاهای شهرستان تنگستان هم بسته و برقشان قطع است.

قائدی گفت: از رانندگان خودروهای سنگین خواسته شده در مسیرهایی که سیل راه افتاده تردد نکنند.

وی تصریح کرد: ارتباط تلفنی شهرستان‌های جنوبی استان جم، دیر، عسلویه و کنگان از دیشب قطع است و علت قطعی آن قطع فیبرنوری در جاده جم است که این خط زیرپل قرار دارد و آنجا را آب کاملا گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به این که سیل یک قربانی گرفته است، بیان کرد: زنی در روستای شاه پسرمرد شهرستان دشتستان دیشب زمانی که به آغل گوسفندانش رفته سقف گلی آغل روی سرش ریخته و فوت کرده است.

قائدی افزود: ما از مردم مناطق مختلف مانند روستاهای حاشیه رودخانه مند در دشتی که اکنون آبش بسیار بالاست و روستای کلل در دشتستان خواسته‌ایم نزدیک رودخانه نروند.

وی با بیان خسارت‌های فراوان سیل به بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، گفت: بسیاری از محصولات کشاورزان زیر آب است و آنها خسارات زیادی دیده‌اند.

قائدی از افزایش بارش‌ها از پیش از ظهر امروز در نقاط جنوبی استان هم خبر داد و تصریح کرد: از شنبه تاکنون بیش از 370 میلیمتر باران در شهرستان جم باریده و در دیگر شهرستان‌های جنوبی نیز اوضاع تقریبا به همین شکل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: مسئولان امدادی در حال خدمت رسانی هستند و مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز