خبرگزاری کار ایران

کامبیز عیدیان خبر داد:

قاچاق بزرگترین چالش دخانیات کشور است/ فراهم شدن امکان صادرات سیگار

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۳۱۸

مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان گفت: قاچاق بزرگترین چالش دخانیات کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، کامبیز عیدیان عصر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرکت دخانیات از سال 1307 تاسیس شده، اظهار کرد: مجتمع دخانیات گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده سیگار در خاورمیانه است.

مدیر مجتمع دخانیات گیلان با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران کالای خوبی تولید نمی‌کند چون ما کالایی تولید می‌کنیم که برای جامعه ضرر دارد، تاکید کرد: وابستگی ما به کالای دخانی کشورهای دیگر باید هر روز کمتر و کمتر شود.

عیدیان حوزه های تولید،آزمایشگاه، کشاورزی، کنترل کیفیت، فروش و حوزه تحقیقات را از جمله فعالیت‌های مجتمع مذکور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مجموعه فراوری توتون در استان گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه با ورود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات از نیمه دوم سال 96  امکان صادرات برای مجتمع دخانیات گیلان فراهم خواهد شد، تصریح کرد: بازار خوبی در کشورهای دیگر وجود دارد.

عیدیان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به اشتغال استان گیلان کمک کنیم، افزود: مجتمع مذکور برای 1600 نفر به صورت مستقیم و 2000 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان ادامه داد: روسیه در نزدیکی حوزه دریای خزر یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان توتون است اما امکان کاشت و برداشت این محصول را ندارد.

وی با تصریح بر اینکه هیچ کشوری شرکت دخانیات خود را تقدیم کشور بیگانه نمی‌کند تاکید کرد: به توجه به منابع آب و خاک حاصل خیز امکان توسعه و صادرات صنعت توتون این استان فراهم است.

عیدیان از افزایش 25 درصدی قیمت خرید تضمینی توتون از کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاظر توتون در 310 هکتار از زمین های کشاورزی گیلان کشت می‌شود که برای افزایش آن اقدام کرده ایم.

مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان سود کاشت توتون را به مراتب بیشتر از سنوبر و کیوی دانست و افزود: در تمامی مراحل بذرافشانی و نشاء به کشاورز کمک و در نهایت محصول به صورت تضمینی از وی خریداری می شود.

وی قاچاق را بزرگترین چالش دخانیات عنوان کرد و افزود: تولید ما مصرف 15درصدی را تأمین میکند و در چشم انداز تامین  25درصدی را پیش بینی کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز