خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

برف و باران مدارس هشت استان را تعطیل کرد

بارش برف، نیمه شمال غرب کشور را سفید پوش کرد و مدارس استان های اردبیل، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان ، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و برخی شهرهای خوزستان را به تعطیلی کشاند.

به گزارش ایلنا، طوماری مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به علت بارش برف مدارس سه مقطع مناطق ایجرود، ماهنشان، انگوران ، خدابنده، سجاسرود، ابهر، خرمدره، سلطانیه،  بزینه رود در نوبت صبح تعطیل است.
 
امینی مسئول مرکز مدیریت راه های استان زنجان هم گفت: بارش پراکنده برف همچنین موجب لغزندگی در برخی محورها و آزادراه های زنجان - قزوین ،  زنجان -تبریز ،  زنجان -میانه ، زنجان - بیجار ، زنجان - طارم ، زنجان - تهم  ، زنجان - دندی ، تخت سلیمان و خدابنده شده است .

دمای کنونی زنجان سه درجه است.
 
وی افزود :برای تردد در این محورها  همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی الزامیست.

بنا بر اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به علت بارش برف و سردی هوا مقاطع پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دوره اول در اردبیل ، سرعین ، خلخال ، کوثر ، لاهرود ، گرمی ، نمین ، نیر و هیر و تمام مقاطع در انگوت و مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در ارشق ، اصلاندوز ، بیله سوار ، پارس آباد ، جعفرآباد ، خورش رستم و مشگین شهر در نوبت صبح تعطیل است .
 
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم اعلام کرد به جز محور پونل - خلخال تمامی راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به علت بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده و کولاک با زنجیر چرخ امکان پذیر است. 

رانندگانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی استان اردبیل را دارند زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.
بر اساس این گزارش از فردا سه شنبه تا پنجشنبه موقتاً از میزان بارش برف کاسته خواهد شد اما از آخر هفته سامانه بارشی دیگری استان اردبیل را فراخواهد گرفت. دمای هوای اردبیل هم اکنون 6 درجه زیر صفر است.
 
به گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به ادامه بارش پراکنده باران و برف از دیشب تاکنون در اغلب نقاط استان  وزش باد ، افزایش ابر و بارش باران و برف توام با مه تا اواسط روز سه شنبه پیش بینی می‌شود. 

مرکز کنترل ترافیک و  مدیریت راه‌های خراسان شمالی هم اعلام کرد ، تردد در همه محورها بدون مشکل برقرار و  ارتفاعات مه‌آلود  است. هوای بجنورد مرکز استان هم اکنون ابری و دمای آن صفر درجه است.

سرپرست پلیس راه مازندران هم با اشاره به بارش شدید برف در جاده‌های ارتباطی استان گفت: جاده هراز به علت بارش شدید برف بسته شد.
 
سرهنگ خسرویان با بیان اینکه در این مدت رانندگان می‌توانند از جاده سوادکوه تردد کنند افزود: هم اکنون ترافیک در جاده‌های سوادکوه و کندوان عادی و روان است .

بنابر اعلام آموزش و پرورش استان مرکزی همه مقاطع تحصیلی استان نیز به علت بارش برف تعطیل است . 

بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی برف همه ادارات دولتی و موسسات عمومی در شهرستان‌های اراک ، خنداب ، کمیجان ، شازند و فراهان را نیز تعطیل کرد .

به گفته خدایاری مسئول روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان قزوین تمام مدارس پیش دبستانی ، ابتدایی ، دوره اول و دوم متوسطه و استثنایی نوبت صبح امروز به علت بارش برف و برودت هوا  تعطیل است.
 
وی افزود : آزمون  کشوری علمی عملی هنرستان ها فنی وحرفه‌ایی همچنان به قوت خود باقی است و برگزار می‌شود.

برف همچنین همه مدارس مهدیشهر ، شهمیرزاد و فولاد محله استان سمنان تعطیل شد.

مدارس نوبت صبح پنج  شهر خوزستان هم به علت باران شدید باران و آبگرفتگی معابر تعطیل شدند.
هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: این شهرها شامل  امیدیه ، هندیجان ، بهبهان  ، اندیمشک و باغملک است.

به علت بارش برف سنگین و لغزنده بودن سطح خیابان ها و معابر همه مقاطع تحصیلی در سراسر استان همدان امروز دوشنبه 25 بهمن در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.
 
همه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هم در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است .

کد خبر : ۴۵۹۰۷۹