خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان:

همایش شهر سبز پایدار، نقطه عطفی برای تصحیح رویکردها است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۸۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: همایش شهر سبز پایدار، نقطه عطفی برای تصحیح رویکردها خواهد بود و می‌تواند منشأ تحولاتی در مدیریت شهر و استان باشد.

محمدرضا محمدی در گفت گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه همایش شهر سبز پایدار دوم اسفند ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در همدان برگزار می شود، افزود: همایش‌شهر سبز پایدار فرصت مناسبی است تا توجه همه دست‌اندرکاران به محدودیت‌های منابع محیطی استان به ویژه شهر همدان جلب شود.

محمدی اضافه کرد:همدان علاوه بر دارابودن ظرفیت‌های شگرف تاریخی، از نظر جاذبه‌های اکوتوریستی نیز کم نظیر است و علیرغم اینکه بالغ بر دو دهه بر محوریت گردشگری در توسعه استان تاکید می شود، عملا با تمرکز اقتصاد استان بر کشاورزی، شاهد لطمات جدی به منابع استان به ویژه به ذخایر آبی آن بوده ایم.

وی اضافه کرد: اکنون پس از صدمه جدی به دو عامل حیاتی آب و خاک، هوای همدان مورد تهدید ریزگردها قرار گرفته است که سهم کانون های مولد آن در داخل استان در حال افزایش است و به تبع آن شانس گردشگری استان نیز در حال کاهش است.

وی اظهار کرد: همایش شهر سبز پایدار که مبتنی بر تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست، شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان برگزار می شود، نقطه عطفی برای تصحیح رویکردها خواهد بود و می‌تواند منشأ تحولاتی در مدیریت شهر و استان باشد.

وی تصریح کرد: باید در راستای توسعه پایدار، اتخاذ رویکردهای نوین با لحاظ کردن حفظ محیط زیست در ابعاد مختلف و تامین منافع نسل های آتی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز