خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

واریز ۶۷۵ میلیون از مطالبات چایکاران/ درآمد چایکاران در دولت یازدهم ۴ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۵۲۴

رئیس سازمان چای کشور از واریز ۶۷۵ میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنها خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدولی روزبهان از واریز ۶۷۵ میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب عابر بانک سپه آنها خبر داد.

وی افزود:جمع مبلغ پرداخت شده به ۲۱۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسید.

در سی و هشتمین سالروز انقلاب اسلامی و در راستای سال اقتصاد مقاومتی می‌توان با افتخار چند سال اخیر را سال‌های پیشرفت کشاورزی نامید.

گستردگی افزایش تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی، زراعی و باغی باعث شد تا در زمینه هایی چون تولید گندم خود کفا شده و در بسیاری از محصولات باغی دیگر نیز شاهد افزایش چشمگیر عملکرد آنها باشیم.

در این رهگذر محصول چای که یکی از محصولات استراتژیک کشوری و منطقه‌ای است .

در دو سال اخیر با افزایش تولید توانسته است ضمن ایجاد درآمد برای مجموعه دست اندرکاران صنعت چای، به میزان قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

در سال‌جاری، مساعدت‌های جوی و تمهیدات کارشناسی از سوی سازمان چای کشور در خصوص عملیات به زراعی و پرداخت تسهیلات در قالب وامهای تغذیه و نگهداری باغات، تسهیلات هرس، وام بلاعوض آبیاری و تلاش مضاعف چایکاران موجب شد که پس از سالها میزان برگ سبز تولیدی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۰درصد افزایش یابد.(میزان افزایش تولید در سال ۹۴ نیز، ۳۳درصد بوده است).

این حجم برگ به همراه افزایش قیمت توانسته است باعث افزایش درآمد چایکاران شده وضمن رونق اقتصادی، روحیه نشاط و امید را به چایکاران برگرداند.

چنانکه درآمد کشاورزان در سالهای ۹۲ و ۹۳ از مبالغ ۶۹میلیارد تومان و ۸۹ میلیاردتومان به مبلغ ۱۳۶میلیارد تومان در سال گذشته و به رقم ۲۳۴میلیارد تومان امسال رسید.یعنی درآمد چایکار از سال ۹۲ تاکنون تقریبا ۴ برابر شد.

همچنین در امری بی سابقه تقاضای بازار نسبت به چای ایرانی چنان بود که در زمستان سال قبل تمامی چای های تولیدی و در سال جاری نیز بخش اعظم چایهای تولید شده به فروش برود، بطوریکه علیرغم افزایش ۶۰ درصدی برگ سبز و به طبع آن چای خشک، بیش از ۸۰ درصد از این تولید به فروش رفته است.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، چای تولیدی در انبارها باقی نماند که بی شک یکی از دلایل آن انتخاب چای ایرانی توسط مصرف کنندگان به عنوان محصولی ارگانیک و سالم و تغییر تدریجی ذائقه مردم به چای ایرانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز