خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی و گردشگری ایلام مطرح کرد:

هدف از نمایشگاه گردشگری آشنایی مردم با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها است

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام از برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به مناسبت دهه فجر خبرداد و گفت: هدف این سازمان آشنایی مردم با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها است.

جوریه کلانتری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در تهران و با حضور اغلب استان‌های کشور در حال برگزاری است و تا فردا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.

کلانتری افزود: سازمان گردشگری کشور بر اساس تشابهات فرهنگی، گردشگری، قومی و همچنین از نظر مکانی و جغرافیایی استان‌ها را منطقه‌بندی کرده است.

وی ادامه داد: استان ایلام جزو منطقه 4 و در کنار.استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و مرکزی قرار گرفته که هدف از این منطقه‌بندی بیشتر این بوده که مردم این مناطق با فرهنگ و آداب و سنن یگدیگر آشنا شوند.

کلانتری گفت: صنایع دستی که در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته شده شامل گلیم نقش برجسته، چیت بافی، حصیربافی، جاجیم و نمد استان ایلام است.

ایلام1

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: در این نمایشگاه کتاب‌های راهنمای گردشگری استان ایلام، نقشه راهنمای گردشگری استان و کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری ایلام در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

کلانتری عنوان کرد: در بخش دیگر نمایشگاه معرفی گیاهان دارویی استان ایلام را داریم چرا که ایلام استانی کوهستانی است و این گیاهان کوهی به صورت دم نوش در اختیار عموم قرار می‌گیرد که مردم را بیشتر با دارو‌های گیاهی این منطقه آشنا کنیم.

وی در ادامه گفت: بخش معرفی سوغات ایلام هم از بخش های جذاب این نمایشگاه است. مانند شیرینی‌جات، عدویه‌ها، ترشی‌ها و غذاهای سنتی ولی برای معرفی غذاها اجازه طبخ نداریم و فقط آنها را معرفی می‌کنیم اما یک سری شیرینی طبخ می‌شود مانند حلوا بگل، بژی برساق و کله کنجی.

کلانتری در پایان گفت:از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنا کردن بخش خصوصی حوزه گردشگری کشور با این استان ها است که به سمت این استان‌ها برای گردشگری هدایت  شوند.

 نمایشگاه تهران در ولنجک محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سالن 38 غرفه منطقه 4، این نمایشگاه تا 21 بهمن دایر است.

کد خبر : ۴۵۷۳۰۵