خبرگزاری کار ایران

با هدف تجلیل از ۱۱۰ شهید حوزه شیخ صدوق شهرری؛

کنگره بزرگ رستگاران با حضور پرشور مردم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۹۵

کنگره رستگاران ویژه بزرگداشت یاد 110 شهید سرافراز حوزه بسیج 365 شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، در این کنگره که در شامگاه هشتمین روز از ایام الله دهه فجر و با حضور پرشور و گسترده مردم در روستای اسلام آباد سیمان تهران (اشرف آباد) برپا شد، سردار علی نصیری، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)، هدایت اله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، معاونین وی، حشمت اله پورمهدوی، بخشدار مرکزی ری، سید مهدی حسینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ری،حجت الاسلام و المسلمین سید صالح یاسینی، رییس ستاد سیاستگذاری ایمه جمعه استان تهران،  سرهنگ علی طلوعی، فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم(ع)، حسین نصراله، معاون مدیرکل و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

 فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی منادی عدالت، حقوق حقه مردم و مستضعفین و اسلام ناب محمدی بود و برای همین با سایر انقلاب های دنیا تفاوتی بنیادین دارد.

سردار علی نصیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی منشا تحول اساسی در ایران، منطقه و جهان بود افزود: مردم در تحقق، شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی و عمده ایفا کردند و همین حضور مردمی وجه ممیزه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های دنیا بود.

وی اسلام برگرفته از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) را ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: این انقلاب احیا کننده دین اصیل پیامبر اعظم(ص) بود، دینی که در آن شهادت و اسارت است اما ذلت و تن دادن به ظلم ظالمان نیست.

نصیری گفت: انقلاب اسلامی ایران یک اتفاق نبود بلکه یک تحول بنیادین بود که دشمنان با درک درست آن در مقابل انقلاب ایستاده و انواع و اقسام توطئه ها را برای ساقط کردن آن بکار گرفتند اما موفق نشدند.

وی زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) را از اهداف اصلی انقلاب برشمرد و اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال اسلامی متحجر، تکفیری و منفعل هستند در حالیکه اسلام ملت ایران تحول خواه و محرک است.

نصیری یاد شهدا را رمز بقای انقلاب ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی با حفظ ارزشها زنده است و همین که انقلاب اسلامی به موزه ها نرفته دشمن را حیران و سردرگم کرده است.

وی گفت: انقلاب ملت ایران به برکت خون شهدا، رهبری امام راحل(ره) و حاکمیت اصل اصیل ولایت فقیه به مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویی ظالمان و غربی ها ادامه می دهد و همه باید بدانیم هر جا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم.

نصیری گفت: دشمن انقلاب ایران را رها نکرده و اگر مبنای تفکر و عملکرد ما مبتنی بر اندیشه امام و رهبری نباشد شکست خواهیم خورد.

وی گفت: شهدای انقلاب اسلامی راه را به همه نشان دادند و اگر می خواهیم این راه را گم نکنیم باید در مسیر ولایت و رهبری ثابت قدم و استوار باشیم.

سید مهدی حسینی، رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ری در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایلنا هدف از برپایی این مراسم را انتقال رشادت ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان اسلام به نسل جوان جامعه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران، جانفشانی های شهدا و رشادتهای جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس و همچنین ایثار گری های شهدای مدافع حرم را هیچگاه از یاد نخواهد برد.

مهندس سید جلال حسینی، دهیار اسلام آباد سیمان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص برپایی کنگره رستگاران پرداخت و گفت: در این کنگره از مقام 110 شهید سرافراز دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تعدادی از روستاهای بخش های مرکزی و خاوران شهرستان ری تجلیل شد.

به گفته وی، برپایی غرفه های نمایشگاهی و اجرای برنامه های فرهنگی ومرثیه سرایی از جمله برنامه های جانبی کنگره رستگاران بود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز