خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان:

افزایش 74 درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی/19500 کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۰۵۸

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از سال 92 تا 95 مستمری بازنشستگان 74 درصد افزایش یافته و حقوق مستمری بگیران بیش از نرخ تورم افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسعود علیاری امروز (19بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه‌شده اجباری شامل افرادی هستند که در کارگاه ها در قبال دریافت کارمزد کار می کنند و کارفرما حق بیمه شدگان را ماهیانه به تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، گفت: از شهریور امسال تعداد بیمه شدگان اجباری استان از 104 هزار نفر در پایان آدر به 107 هزار و 128 نفر رسیده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه یک هزارنفر از بیمه شدگان در این بازه بازنشسته شده اند، گفت: 4 هزار نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده است که حاصل دستاورد جلسات اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح استان زنجان تا آخر آذر امسال آمار بیمه شدگان اجباری به 107 هزار نفر رسیده است، افزود: تا پایان آذر تعداد کارگاه های فعال به 13 هزار و 50 کارگاه رسیده است.

به گفته علیاری، کارگاه های غیرفعال و نیمه فعال در این بازه زمانی فعال شدند در کنار آن کارگاه های جدیدی به تعداد کارگاه های قبلی اضافه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: در دهه فجر امسال شاهد کلنگ زنی ساختمان جدید شعبه دو زنجان با مساحت پنج هزار متر و اعتبار 10 میلیارد تومان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان امسال اجرایی شد، گفت: کارگاه های خدماتی به کارگاه های قبلی که مشمول بخشیدگی جرایم بودند، افزوده شدند که تا از 19 دی سال جاری تا 19 فرودین سال آینده فرصت دارند مراجعه کنند.

به گفته علیاری در این بازه زمانی 81 کارگاه مراجعه کرده و از این بخشودگی بهره مند شدند.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه امسال در بخش بیمه ای شاهد افتتاح سه کارگزاری بودیم، ادامه داد: پس از پیگیری های انجام شده حداکثر سن بیمه زنان خاندار تا 50 سالگی افزایش پیدا کرد.

وی به استقبال خوب زنان خانه دار برای این بیمه اشاره کرد و گفت: ماه گذشته 500 نفر از بانوان به بیمه زنان خانه دار ملحق شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: 100 هزار  نفر از زنان خانه دار در استان زنجان مشمول شرایط بیمه زنان خانه دار هستند.

به گفته وی، زنان خانه دار ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند می توانند از این بیمه بهره مند شوند، طلاب و روحانیون ایرانی خارج از کشور هم می توانند از بیمه طلاب در ایران بهره مند شوند.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه از سال 92 تا 95 مستمری بازنشستگان 74 درصد افزوده شده است، گفت: حقوق مستمری بگیران بیش از نرخ تورم افزوده شده است.

وی با بیان اینکه  19 هزار و 500 نفر کارگر ساختمانی هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گکفت: تا پایان امسال این تعداد به 20 هزار نفر می رسد و دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه فعالیت نخواهد کرد.

علیاری با اشاره به اینکه 820 نفر از مستمری بگیران در قالب طرح کرامت رضوی با هزینه سازمان به مشهد مقدس اعزام شوند، گفت: برای 530 هزار نفر در زنجان شماره بیمه ای در طرح پرونده الکترونیکی صادر خواهد شد.

این مقام مسوول به بازسازی فضاهای فیزیکی شعبات را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: فضای مناسبی برای ارباب رجوع ایجاد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیا اینکه 570 هزار نفر از مراجعه کنندگان کاسته شده است، گفت: با نهایی شدن طرح پرونده الکترونیکی تمامی خدمات بیمه ای به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز