خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افتتاح بخش‌ رادیولوژی، مادران پرخطر و مراقبت نوزادان بیمارستان شهرکرد

معاون‌هماهنگی امور عمرانی‌استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بخش‌‌های رادیولوژی، مادران پرخطر و مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان هاجر شهرکرد با حضور ایرج حسینی صدرآبادی قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهوری بهره‌برداری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از استانداری چهارمحال و بختیاری، گودرز امیری در آئین بهره‌برداری از بخش مادران پرخطر، رادیولوژی و مراقبت نوزادان بیمارستان هاجر شهرکرد تأکید کرد: بخش رادیولوژی با حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و به دستگاه‌های رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی تجهیز شده است.
 
وی افزود: بخش مادران باردار پرخطر نیز در مکانی به مساحت ۵۵۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال بهسازی و تجهیز شد.
 
امیری به وجود ۲۶ تخت فعال در این بخش اشاره و تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مراجعه مادران پرخطر به بیمارستان هاجر و نبود فضای کافی ارائه خدمات به این قشر با مشکلات زیادی مواجه بود.
 
وی بیان داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای بهسازی و تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NRCU) بیمارستان هاجر ۳۰ میلیارد ریال است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقدامات دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح بهداشت و درمان در استان بسیار مطلوب بوده است.
 
وی عنوان داشت: توسعه و تکمیل بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد در دستور کار دولت قرار گرفته که برای اجرای آن ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
 
امیری اظهار کرد: اعتبار تکمیل و توسعه این بیمارستان از سوی دولت تأمین شده و این طرح هم اکنون در حال تکمیل است.
 
وی ادامه داد: تأمین اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال برای بیمارستان لردگان، ۱۲۰ میلیارد ریال بیمارستان چلگرد و ۱۵۰ میلیارد ریال برای بیمارستان مالخلیفه از دیگر اقدامات دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان محسوب می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای تکمیل و اتمام طرح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بروجن ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود.
 
وی یادآور شد: از این مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید تأمین و اختصاص داده شد.
 
امیری عنوان کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تیر سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر : ۴۵۷۰۴۶