خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبرداد:

1994 پروژه در دهه فجر در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار لرستان از به بهره‌برداری رسیدن 1994 پروژه در دهه فجر خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر افزود: استان لرستان همچنان از بیکاری رنج می‌برد و کمتر خانواده‌ای در این استان پیدا می‌شود که یک فرد بیکاری نداشته باشد.

وی اضافه کرد: استان لرستان علی‌رغم ظرفیت‌ها ، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بسیار خوب اما در گذشته از حضور بخش خصوصی بی‌بهره بوده است.

وی گفت: در گذشته دولت به دنبال توسعه استان بدون حضور بخش خصوصی بودند که جوابگو نبود و در این چندسال بخش خصوصی وارد عمل شد و سالیانه حدود 5 هزار میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

بازوند با بیان این که مردم شهرستان پلدختر از کلنگ زنی‌ها خاطره خوشی ندارند، افزود: بعضی پروژه‌ها در استان از کلنگ‌زنی تا آغاز عملیات اجرایی آن 5 سال طول کشیده که این مسئله موجب بی‌اعتمادی مردم شده است.

استاندار لرستان از معاون وزیر صنعت خواست که عملیات اجرایی این پروژه در اسرع وقت آغاز شود.

وی از مسئولان شهرستان پلدختر خواست که سرمایه‌گذاران را کمک کرده و مشکلات احتمالی را حل کنند و در این رابطه فرماندار شهرستان پلدختر مکلف است که مشکلات سر راه سرمایه‌گذاران را حل کند.

وی از امام جمعه پلدختر تقاضا کرد که سرمایه‌گذاران را حمایت و در این رابطه با مردم صحبت کند که راه نجات مبارزه با بیکاری در شعار و حرف و سرمایه‌گذاری دولت نیز جوابگو نیست و تنها در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

بازوند افزود: باید با تمام توان از بخش خصوصی حمایت شود تا سرمایه‌گذاران دیگر نیز مشتاق بوده و برای سرمایه‌گذاری بیشتر به استان جذب شوند.

عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته و بلوک‌های سبک گازی روز یکشنبه در آیینی با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور معدنی در پلدختر آغاز شد.

کد خبر : ۴۵۶۶۵۷