خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تضمین خرید آب انتقالی از دریا توسط منطقه ویژه اقتصادی لامرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس درباره طرح انتقال آب از دریای خلیج فارس به استان فارس، گفت: اخیراً منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر لامرد تضمین کرده که سالانه مقداری از این آب را خریداری کند.

رضاییان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در گفت و گو  با خبرنگار ایلنا از لامرد، افزود: فراخوان مرحل اول انتفال آب از خلیج فارس به استان فارس و شهرستان لامرد از سوی آب منطقه ای انجام شده است.

وی اضافه کرد: اولویت دولت در اجرای طرح انتقال آب از دریا به استان فارس برای استفاده صنعت از طریق سرمایه گذاری غیردولتی با تضمین خرید مصرف کننده صنعت بوده و بخشی از آب را هم دولت تضمین می کند که به منظور تأمین نیازهای شرب خریداری کند.

رضاییان با تأکید براینکه هدف انتقال آب از دریا برای استفاده صنایع و سپس تأمین آب موردنیاز شرب است، اظهار داشت: فراخوان مرحله اول انجام شده و امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر لامرد فعال تر شود چرا که مصرف کننده عمده صنایع هستند و اخیراً منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر لامرد  تضمین کرده که سالانه مقداری از این آب را خریداری نماید و وزارت نیرو هم درحال نهایی کردن ظرفیت مورد استفاده این صنایع است و در مرحله بعدی انتخاب سرمایه گذار و پیمانکار پروژه انجام می‌شود.

کد خبر : ۴۵۶۳۱۲