خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبر داد:

تجهیز ناوگان امداد و نجات استان به آمبولانس‌های پیشرفته

استاندار ایلام از تجهیز ناوگان امداد و نجات استان به آمبولانس های پیشرفته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام روز یکشنبه در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 15 دستگاه آمبولانس تیپ سی مجهز به تخت ای سی یو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ایلام اهدا شد.

استاندار ایلام در حاشیه این مراسم گفت: با تحویل این آمبولانس‌های پیشرفته (که از مشهورترین برندهای معتبر دنیا هستند) به استان ایلام ناوگان امداد و نجات استان تا حدود زیادی به شرایط استاندارد برای رسیدن به محل حادثه نزدیک می‌شود.

محمدرضا مروارید افزود: این ناوگان در آمادگی بیشتر مرکز فوریت‌های پزشکی استان برای رسیدگی به وضعیت مصدومان و حادثه دیدگان نقش اساسی و محوری خواهد داشت.

وی یادآور شد: اقدام‌های دولت تدبیر و امید از همان شروع فعالیت تاکنون در حوزه بهداشت و درمان بسیار چشمگیر و ملموس بوده و با اجرای طرح بزرگ و مهم تحول سلامت و قبول هزینه‌های سرسام آور آن نشان داد که برای سلامت مردم اهمیت ویژه‌ای قائل است.

مروارید تاکید کرد: هرچند دولت برای اجرای مراحل مختلف این طرح هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، اما رضایت‌مندی مردم از این طرح نشان دهنده اجرای موفق مراحل مختلف آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این آیین گفت: با همت و همکاری این وزارتخانه این تعداد آمبولانس به استان ایلام و در قالب طرح تحول نظام سلامت تحویل شد.

 علی دل پیشه اظهار کرد: 60 میلیارد ریال اعتبار برای این تعداد آمبولانس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده که برای هر دستگاه آمبولانس و تجهیزات آن حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: با تحویل این آمبولانس‌ها به استان تعداد ناوگان امدادی ایلام به 60 دستگاه افزایش یافت که البته بخشی از این آمبولانس‌ها فرسوده و قدیمی هستند و به هر شهرستان به اقتضای شرایط و موقعیت آن منطقه بین یک تا سه آمبولانس داده شده است.

دل پیشه افزود: با اختصاص این تعداد آمبولانس پیشرفته که به امکانات ای سی یو و برخی از آنها تجهیزات سی سی یو مجهز هستند، فرصت حضور در محل حادثه برای ناوگان امدادی استان به هشت دقیقه می‌رسد.

وی گفت: استان ایلام در حال حاضر دارای 35 پایگاه فوریت‌های پزشکی است که سعی و هدف دانشگاه علوم پزشکی افزودن پنج پایگاه دیگر به مجموع این مراکز امدادی در نقاط مختلف استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به امر سلامت و حوزه بهداشت و درمان دارد و برای این حوزه هزینه‌های زیادی را صرف کرده، تاکید کرد: امسال در استان ایلام 400 میلیارد ریال اعتبار برای تامین و تجهیز مراکز درمانی استان هزینه شده است.
 
 ایجاد اورژانس هوایی در ایلام یک ضرورت است
مدیر بحران استانداری ایلام نیز در این مراسم گفت: استان ایلام به دلیل موقعیت خاصی که دارد و به ویژه در مساله راهپیمایی اربعین به داشتن اورژانس هوایی نیاز دارد که با توجه به احداث بالگرد و پایگاه امداد و نجات هوایی توسط هلال احمر استان روند برای ایجاد اورژانس هوایی تسهیل می‌شود.

احمد کرمی افزود: شرایط برای ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در استان ایلام به توجه خاص رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت فراهم شده که با انجام این مهم رسیدگی به وضعیت مصدومان تسریع می‌یابد.

این آئین با حضور استاندار، معاونان وی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در محل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ایلام برگزار شد.

کد خبر : ۴۵۶۲۴۹