خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

سه وزیر میهمان همایش بین‌المللی ریحانه النبی مُهر خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: احتمالاً وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم در این همایش حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مُهر، نشست هماهنگی همایش بین المللی ریحانه النبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اعضای کمیته های منطقه ای این همایش در محل فرمانداری شهرستان مُهر برگزار شد.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح روز شمار همایش بین المللی ریحانه النبی گفت: صبح روز ۲۳ میهمانانی از تهران ، شیراز ، منطقه و خارج از کشور در شهرستان مُهر حضور پیدا خواهند کرد. ، این همایش ۷ روزه؛ سه روز اصلی دارد و سه مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد که در هر مراسم افتتاحیه یکی از وزرا ، یک سخنران خارجی و یک اندیشمند برجسته داخلی سخنرانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: احتمالاً وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، علوم در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

مریدی افزود: در روز نخست مراسم بزرگداشت سفیران قرآنی را داریم که با نیت ۱۴ معصوم از ۱۴ اعجاز زنده و واقعی قرآن تجلیل خواهد شد ، این چهارده نفر خود معجزه قرآن هستند ، برای مثال دو نوجوان معلول جسمی و نابینای مطلق در یکی از روستاهای شهرستان کازرون داریم که حافظ کل قرآن هستند و این عزیزان نشان سفیران قرآن را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در روز ۲۴ اسفند یکی دیگر از وزرا ، میهمانان خارجی و اندیشمندان برجسته داخلی در مراسم افتتاحیه جایزه ادبی ریحانه سخنرانی خواهند داشت و ۹ داور مطرح و سرشناس کشور در سه حوزه ادبی ، شعر و داستان ، آثار ارسالی را بررسی خواهند کرد و به ۹ اثری که از فیلتر این عزیزان عبور کند ، جایزه ادبی ریحانه تعلق خواهد گرفت. آثار نیز می تواند از طریق سامانه اینترنتی همایش (fatemiyehic.com)، دبیرخانه شیراز و دبیرخانه مُهر برای شرکت در همایش ارسال شود.

دبیر همایش بین المللی ریحانه النبی خاطرنشان کرد: پس از مراسم جایزه ادبی ریحانه ، در بعد از ظهر همان روز مراسم های مردمی را خواهیم داشت که مردم و علاقه مندان به حوزه ادبیات از محضر استاتید استفاده خواهند کرد.

این مسئول فرهنگی در استان فارس ، گفت: ۲۵ اسفند نیز همایش ملی قرآن و عترت از منظر اسلام شناسان را خواهیم داشت که تحت حمایت مراجع استنادی بین المللی نظیر سیویلیکا ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)،پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی کشور(SID)  و... بوده و امتیاز کامل یک همایش ملی را داراست. پوسترهای فراخوان نیز برای تمامی حوزه های علمیه کشور و دانشگاه ها ارسال شده است.

در ادامه سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر ، بیان کرد: میزبانی همایش ملی و بین المللی  ریحانه النبی برای مردم مذهبی و خون گرم خطه جنوب فارس و مناطق همجوار در استان های بوشهر و هرمزگان افتخاری بزرگ است و به همین نسبت بار مسئولیت بسیار سنگین است.

وی افزود: مردم و مسئولان استان فارس و به ویژه شهرستان های جنوبی ، تمام تلاش خود را خواهند کرد تا به بهترین شکل ممکن این رویداد بزرگ فرهنگی – مذهبی برگزار شود و بیشترین بهره را ببرند.

فرماندار شهرستان مُهر  اظهار کرد: روح و فرهنگ این مردم با عشق به قرآن و عترت اهل بیت (ع) عجین شده است و قدیمی ترین مراسم های تعزیه از اواخر حکومت قاجار در این شهر برگزار می شده است و تا امروز ادامه دارد.

سید محمد موسوی  خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان های جنوبی فارس ، مدیران منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی عسلویه ، پالایشگاه گاز پارسیان مُهر و نهادهای مردم نهاد ، آمادگی خود را برای همکاری در این همایش اعلام کرده اند و بحمدالله شرایط برای برگزاری همایش ریحانة النبی در حال آماده سازی است.

در ادامه برنامه ها دکتر مریدی از سالن های مرکز اسلامی فاطمیه مُهر ، فرهنگ و ارشاد و پالایشگاه پارسیان بازدید کرد.

همایش بین المللی ریحانه النبی با حضور صاحبنظران و اسلام شناسان ایران و جهان از ۲۳ تا ۳۰ اسفندماه و به مدت ۷ روز  در شهرستان مُهر (MOHR) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز