خبرگزاری کار ایران

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛

صادرات 120 تن ماهی از کردستان به کشور عراق

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۸۴

از ابتدای امسال تاکنون 120 تن ماهی از استان کردستان به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش ایلنا، مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10درصد افزایش داشته است.

رحمان میرزایی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 9 هزار و 100تن انواع ماهی در کردستان تولید شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش تولید نشان می‌دهد.

وی افزود: در بهمن ماه جاری 2 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان با 360میلیون تومان اعتبار رهاسازی شد.

میرزایی گفت: در فاز دوم نیز در ماه آینده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی 2میلیون و 600هزار قطعه بچه ماهی با 460میلیون تومان اعتبار رهاسازی خواهدشد.

مدیرامور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین گف: در سالجاری یک میلیون قطعه ماهی زینتی تولید وبا رشد تولیدی 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 70درصدش به کشورعراق صادر شده است.

میرزایی با بیان اینکه بیش از 1500نفر در زمینه آبزی پروری اشتغال زایی دارند گفت: کردستان در زمینه تولید وصیدماهی رتبه هفتم کشوری رابه خود اختصاص داده است.

وی از سرانه پایین مصرف ماهی در کردستان سخن گفت و افزود: میانگین سرانه ماهی در کردستان 6 و یک دهم کیلوگرم است که این میزان در کشور 10کیلوگرم و در جهان 13کیلو گرم است که باید این میزان تا پایان برنامه ششم به میانگن کشوری نزدیک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز