خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در تبریز

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۹۱

نخستین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در تبریز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، تولید، فناوری و تجاری‌سازی سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی و تولید بافت و تجهیزات‌مرتبط برای کمک به بیماران و درمان‌بیماری‌های متعدد از طریق‌سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی از اهداف راه اندازی این مرکز است.

قسمت اصلی این مرکز که قرار است در آینده در قالب پژوهشگاه سلول‌های بنیادی و بازساختی خدمات‌رسانی کند شامل اتاق تمیز و آزمایشگاه مولکولی است که در بیمارستان شهید مدنی تبریز ساخته شده است.

برای ایجاد اتاق تمیز و آزمایشگاه مولکولی این مرکز 50 میلیارد ریال هزینه شده است و بر اساس همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مقرر شده است در برنامه‌ای پنج ساله، 500 میلیارد ریال برای توسعه این مرکز هزینه شود که 100 میلیارد ریال آن را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقبل می‌کند.

ایجاد سه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده است که اولین مرکز در کشور امروز در تبریز راه اندازی شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه بهره برداری از نخستین فاز نخستین مرکز جامع سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با بیان اینکه راه اندازی این مرکز دانشگاه را به سمت کارآفرینی و تولید محصولات جدید سوق می‌دهد، افزود:تکنولوژی های جدید در حوزه بهداشت تاثیر فوق العاده ای در ارتقای سلامت جامعه دارد.

همچنین بخش ccu vip بیمارستان شهید مدنی تبریز افتتاح شد.

این بخش شامل 25 تخت، 4 اتاق vip و مانیتورینگ کامل است که با هزینه کرد 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز