خبرگزاری کار ایران

نماینده گچساران و باشت در مجلس:

منابع اشتغال‌زایی نتوانست در کهگیلویه و بویراحمد شغل ایجاد کند/ جوانان دل‌شان را به مدرک دانشگاهی خوش نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۸۶

نماینده گچساران و باشت در مجلس با انتقاد از محقق نشدن پنج هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوانان دل‌شان را به مدرک دانشگاهی خوش نکنند، بازار امروز تخصص و فن نیاز دارد و باید بلد باشیم که چه‌کار کنیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، غلام‌رضا تاجگردون در برنامه زنده تلویزیونی شبکه دنا گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد، اما چرا جریان اشتغال در این استان تکان نخورد و هنوز بیکاری وجود دارد در حالی‌که این منابع می‌توانست پنج هزار شغل ایجاد کند، اما نکرد.

وی نرخ بیکاری را در کهگیلویه و بویراحمد بالا دانست و خاطرنشان کرد: جریان اشتغال چند فاکتور دارد که سرمایه‌گذاری، تولید و نیروی انسانی مهمترین فاکتورها هستند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: درد استان کهگیلویه و بویراحمد این است که تحصیل‌کردگان آن پشت‌میزنشینی را ترجیح می‌دهند.

تاج‌گردون با بیان اینکه جهت‌گیری را برروی توسعه و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سه واحد صنعتی خوب در سه ماه آینده در شهرستان‌های گچساران و باشت شروع و اعلام خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته عرض کردم که عدد اعتبارات عمرانی استان باید به هزار میلیارد تومان برسد(استانی و ملی) و چون تقارن پیداکرده بود با ایام انتخابات، بعضی دوستان می‌گفتند این‌ یک شعار تبلیغاتی است و مدعی بودند که شدنی نیست و تحلیل این بود که این عدد دست‌یافتنی نیست.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این نوید را به مردم و مسئولان عرض می‌کنم که اعتبارات استانی و ملی و عمرانی به امید خدا قطعاً بیش‌تر از هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ خواهد بود و فکر می‌کردم که دو سال آینده به آن دست‌یابیم اما زودتر خواهد شد.

تاج گردون، بزرگ‌ترین مسئله کشور و استان را در آینده نه چندان دور مسئله آب عنوان و تصریح کرد: امروز خوشحالم این را عرض کنم که خیالم راحت است که در 10 تا۲۰ سال آینده کسی از این خطه نمی‌گوید که آیا کسی به فکر آب شرب و آب کشاورزی نبوده است.

وی گفت: دانشگاه‌های ما متناسب با بازار تحصیلات ارائه نمی‌دهد و واقعا ما در گچساران و یا استان کهگیلویه و بویراحمد چند نفر علوم سیاسی، مدیریت دولتی و یا مدیریت بازرگانی و … لازم داریم؟

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیارد تومانی که برای کارهای عمرانی و آبادی که تزریق می‌شود می‌بایست مسئله بیکاری را یک تکانی بدهد، اظهار داشت: اما چنین تکانی را نمی بینیم و حتما یک جای کار می‌لنگد.

تاج گردون، از عبور بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز یک هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان در سال آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی این استان نیز  ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: اعتبارات شهرستان گچساران در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید و این حق مردم است و این در حالی می باشد که اعتبارات عمرانی همین شهرستان در سال 91 عددی معادل چهارمیلیارد تومان بوده است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود به موضوع بافت فرسوده دوگنبدان مرکز گچساران هم اشاره و یادآورشد: تسهیلات بانک‌ها برای بافت فرسوده گچساران یک فرصت طلایی است و اگر مردم برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها مراجعه نکنند، برگشت خواهد خورد و از دست من هم دیگر کاری ساخته نیست و مطمئن باشید از این پول‌ها دیگر گیر نمی‌آید.

تاج گردون از صدور سه هزار مجوز تسهیلات 60 میلیون تومانی بافت فرسوده گچساران خبرداد و اظهار داشت: محله سادات ۴ سال آینده محله سادات الآن نیست.

وی به مبحث کشاورزی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز اشاره و ادامه داد: در بخش کشاورزی، در دشت لیشتر ۱۸۰۰ هکتار، در فاز اول دشت امامزاده جعفر(ع) سه هزار و ۱۰۰ هکتار آب خواهد آمد و فازهای بعدی هم شروع می شود.

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی گفت: در دشت مور نیز هزار هکتار و خان احمدها و… هم به‌زودی شاهد آبیاری دشت ها خواهیم بود.

تاج‌گردون با انتقاد تلویحی از کشاورزان حوزه انتخابیه خود، اظهارداشت: مالکان، 80درصد از کشاورزان گچساران و باشت اراضی خود را به افغان‌ها اجاره می‌دهند و از طرفی بچه‌های آنان بیکار هستند.

وی گفت: با وجود زمین‌های کشاورزی در دشت امامزاده جعفر(ع) و دیگر نقاط که اعتباراتی خوبی به آن‌ها اختصاص یافته و آب هم دارند، نباید دیگری کسی بیاید و بگوید من بیکار هستم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام پروژه پتروشیمی کار سختی است و کار یک‌ هفته‌ای هم نیست، اظهارداشت: پتروشیمی دهدشت ۴۰ درصد پیشرفت دارد و تأمین مالی هم شده است.

تاج گردون گفت: ورزش سابقه دیرینه در گچساران و باشت دارد که ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورزش در بین استان‌های کشور توزیع‌ که از این مبلغ، ۲۴ میلیارد تومان به این حوزه انتخابیه اختصاص داده شد.

وی افزود: در باشت یک زمین ورزشی هم نداشتیم و اکنون در باشت و گچساران ۲۸ پروژه ورزشی را راه انداختیم.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از به بهره برداری رسیدن ۱۰ زمین چمن مصنوعی در شهرهای لیکک ، باشت و گچساران در آینده نزدیک خبرداد و اظهارداشت: ۲۲ میلیارد تومان برای استخر بانوان به باشت و لیکک اختصاص‌یافته است.

تاج گردون در پاسخ به این سوال که در حوزه انتخابیه کمتر حضور دارید؟ هم خاطرنشان کرد: وقتمان را باید در جایی هزینه کنیم که به درد همین مردم بخورد.

وی گفت: ما نماینده استان و شهرستان در تهران هستیم و نماینده تهران (دولت) در استان آقای استاندار هست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت این هست که وقتم را جایی می‌گذارم که بیشترین تأثیر را داشته باشد، ادامه داد: مردم انتظار دارند که یک نفر زبان گویا، قلم رسایشان باشد و در مرکز کارها را پیش ببرد.

تاج گردون افزود: بارها شده که وزیر می‌خواهد بیاید استان و در فرودگاه از آنان عذرخواهی می‌کنم که فلان جلسه یا موضوع برای بررسی هست و وزیر یا مسئول مربوطه خودش اظهار می‌کند که آقای تاجگردون اصلاً این جلسه را ترک نکنید و نیایید به استان و وزیر خود متوجه هست که نیامدنم و وجودم در آن جلسه مفید و مؤثر خواهد بود.

وی گفت: هفته پیش رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان تشریف آوردند و من حداقل 10 تا ۱۵ جلسه با دوستان در تهران داشتم و در کنار جلسات، مسائل مهم استان را پیگیری کردم.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مردم نیز حق‌دارند و مشکلات زیادی دارند و دوست دارند که مشکلاتشان را با نماینده در میان بگذارند ولی مصلحت کار مردم و استان آن است که بنده مؤثرتر در مرکز باشم.

تاج گردون گفت: اگر من هر روز در حوزه انتخابیه باشم و هر روز تلفن‌ها را جواب بدهم چیز خاصی عاید مردم نمی‌شود و به‌طور کلی متناسب بازمانی که داریم و چهار سال نماینده هستیم و هر روز ۲۴ ساعت بیشتر نیست و به نفع مردم است که مسائل کلان پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز