خبرگزاری کار ایران

با حضور مهمانانی از وزارت امور خارجه؛

کلنگ مجتمع تفریحی سرگرمی گراش‌لند به زمین زده شد

با حضور مهمانانی ویژه از وزارت امور خارجه کلنگ مجتمع تفریحی گراش‌لند به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گراش، این مراسم کلنگ زنی با حضور سبحانی سفیر ایران در قطر، قشقاوی معاونی کنسولی وزرات امورخارجه ، جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، امیری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس برگزار شد.

photo_2017-02-03_11-42-16

معاون وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: همت مردم گراش به بلندای پرچمی است که امروز برافراشته شد؛ واقعاً اگر کسی بگوید روزی پایتخت از تهران به گراش بیاید بعید نیست چون این همت و تعصب زبانزد است.

قشقاوی با گرامیداشت یاد خاطره شیخ احمد انصاری خیر نامدار گراش گفت: سفیر ایران از قطر و من از تهران صرفاً به همین منظور آمده‌ایم تا از این همت تشکر کنیم.

photo_2017-02-03_11-42-04

وی ادامه داد: بیایید گراش را پایلوت‌پلن و محلی برای آزمایش کارها بگیریم. به کل ایران اعلام کنیم می‌شود چنین پروژه‌ای با این عظمت را با اقل زمان ساخت. زمان را در نظر بگیریم. مسئولان اداری کمک کنند و خود آقای عابد هم کار را نه تنها سریع بلکه در اسرع وقت انجام دهند.

قشقاوی اضافه کرد: از جمله مهمترین بندهای طرح تسهیل ورود و سرمایه‌گذاری ایرانیان در شورای امنیت ملی نیز احترام به اموال منقول و غیر منقول ایرانیان است. هیچ ماموری حق ندارد بپرسد آیا گذرنامه دیگری هم دارید یا نه؟

در ادامه اصغر فرودی فرماندار گراش بیان کرد: پروژه گراش‌لند گام بزرگی در جهت توسعه گراش به ویژه در حوزه توریسم است.

فرماندار گراش گفت: تمام تلاش ما تسهیل امر سرمایه‌گذاری در شهرستان است. در پروژه‌های امسال ترکیب‌ها عوض شده است و از ۱۴ میلیارد پروژه افتتاح شد، ۴۰ درصد از محل کمک‌های خیرین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده که نقطه بسیار امیدبخشی است.

محمدعلی سبحانی سفر ایران در کشور قطر به دعوت سرمایه‌گذار پروژه به گراش سفر کرده بود گفت: اگر تسهیلات برای سرمایه‌گذاری فراهم شود، سرمایه زیادی پشت درهای کشور است. در شرایط فعلی کشور نیاز و ظرفیت سیصد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را دارد که وظیفه ما سفرا جذب این سرمایه‌ها است و اگر زمینه‌ای می‌بینید برای ما طرح موضوع کنید.

همچنین جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در سخنان کوتاه خود با تشکر از حضور مهمانان گفت: مجموعه‌ای فرهنگی به ظرفیت منطقه اضافه می‌شود که باعث جذب مردم از اقصا نقاط کشور به این منطقه می‌شود.

در ادامه مهرابی رییس پیشین اداره راه و شهرسازی گراش در مورد مشخصات این پروژه گفت: گراش‌لند در زمینی به مساحت ۱۷۷۳۴ متر مربع ساخته خواهد شد. پروژه به صورت کلی در دو بخش اصلی فضای باز و فضای سرپوشیده ساخته می‌شود. بخش فضای باز به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد و بخش سرپوشیده نیز شامل سالن‌های بازی است که با تازه‌ترین دستگاه بازی الکترونیکی که نمونه آن در استان وجود ندارد تجهیز و با هزینه ای اندک در اختیار همشهریان و دیگر مراجعین قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، رستوران، کافی‌شاپ، زمین اسکیت، ماز، قلعه بادی، ریل قطار بازی و زمین ورزشی چند منظوره از دیگر بخش‌های گراش‌لند است.

این پروژه قرار است در مدت زمان دو سال احداث شود که فاز اول این پروژه با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومانی یکی از گراشی‌های ساکن قطر (غلامحسین عابد) ساخته می‌شود.

حجت عابدی
کد خبر : ۴۵۵۳۴۸