خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی در بوشهر مطرح کرد:

‏برجام سند اقتدار جمهوری اسلامی ایران است‏

وزیر ارتباطات گفت: برجام باعث شد اقتصاد و اقتدار جمهوری اسلامی جایگاه خود را در دنیا پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمود واعظی در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: اگر برجام براساس نظر برخی‌ها که ادعا می‌کنند به ضرر منافع ایران است باید در آمریکا بخوبی از آن استقبال شود. این درحالی است که آمریکا بعد از نهایی شدن این سند دنبال کارشکنی برای انجام نشدن آن است.
 
واعظی اظهار کرد: نتیجه مذاکرات 1+ 5 با هوشمندی رهبر معظم انقلاب، مقاومت مردم و وحدت و همدلی موجود در کشور این شد که رئیس جمهوری آمریکا امروز اعلام می‌کند ' این مذاکرات اشتباه بزرگ است و هیچ یک از منافع ما را تامین نکرده و آنرا پاره می‌کنم اما رئیس جمهوری آمریکا به طور یقین نمی‌تواند این کار را انجام دهد. وقتی سندی در شورای امنیت سازمان ملل ثبت می‌شود به عنوان سند بین‌المللی مطرح است و یک کشور و یک رئیس جمهور نمی‌تواند اعلام کند، آن را پاره می‌کنم.
 
وی با اشاره به اوضاع بحرانی منطقه خاورمیانه گفت: در این شرایط بحرانی ایران با همت نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در امنیت کامل قرار دارد.

واعظی یادآور شد: در سایه این نعمت، اقتصاد کشور شکوفا و کارهای بزرگی انجام شده و به طور یقین با درس گرفتن از آموزه‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم می‌توان برای توسعه کشور می‌توان گام‌های اساسی برداشت.
 
 وی با بیان اینکه امروز معیشت مردم و اشتغال از مهمترین مولفه‌های دولت است گفت: تلاش دولت در این مدت بهبود وضعیت معیشت مردم است و مهار تورم 40درصدی سال 92 و رسیدن به نرخ 8.6 درصدی گواهی براین مدعاست.
 
 وزیر ارتباطات بیان کرد: کاهش نرخ تورم باید همراه با رونق و رشد اقتصادی باشد که این نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و امروز مردم و بخش خصوصی با امید به آینده وارد کار شده و سرمایه گذاری‌های مناسبی در دست انجام است.
 
 واعظی افزود: در یک سال گذشته صادرات نفت از یک میلیون بشکه به 2 میلیون و 950هزار بشکه رسیده است این درحالی است که در بهترین شرایط پس از انقلاب صادرات نفت در کشور دو میلیون و 800 هزار بشکه بوده است.
 
وی تثبیت سهمیه نفت اوپک به میزان قبل از تحریم را ازمهمترین دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد که در سایه همدلی، وحدت و انسجام ایجاد شد.
 
 واعظی، درباره سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: با اعتقاد به این اصل که اگر نظامی کلیت آن انسجام داشته باشد، در عرصه خارجی موفق است در این دولت بدون توجه به گروه و جناح خاصی کلیت نظام مطرح است.
 
وی رشد 8.8 درصدی و 5 تا 6 درصدی بخش کشاورزی و صنعت را از دیگر دستاوردهای دولت یاد کرد و ابراز داشت: در مجموع رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال نزدیک به چهار و هفت دهم درصد است و تلاش می‌شود تا پایان سال به رشد بیش از پنج درصد برسد.
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه تلاش می‌شود با تغییر وضعیت اقتصادی کشور شغل ایجاد شود افزود: امسال یک میلیون و 200 هزار نیروی جدید وارد کار شدند.
 
وی بیان کرد: دولت در یک سال گذشته توانسته 700 هزار شغل خالص ایجاد کند، این درحالی است که هنوز 500 هزار شغل دیگر به مردم بدهکار هستیم.
 
 واعظی، با تاکید بر اهمیت رفع بیکاری انباشته شده از گذشته گفت: دولت براساس آمارها باید طی چند سال پی درپی، هر سال یک میلیون شغل ایجاد کند که در این ارتباط حضور بخش خصوصی در کنار دولت ضروری است.
 
وی درباره وضعیت صادرات در استان بوشهر گفت: با توجه به قابلیت‌های موجود در این استان، اگر کمک و تلاش لازم صورت گیرد در زمینه صادرات حرف برای گفتن دارد.

واعظی افزود: استان بوشهر در 10 ماه گذشته 13میلیارد دلار صادرات داشته است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
وی یکی از آروزهای مسئولان کشور را کنار گذاشتن صادرات نفت عنوان کرد و گفت: در این ارتباط امروز تراز صادرات غیرنفتی و واردات در کشور مثبت شده و انتظار می‌رود تا یک ماه آینده این کار به صورت کامل انجام شود.
 
وی درمورد حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در زمینه ارتباطات در استان بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید تاکنون پنج هزارو 290 میلیارد ریال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر سرمایه‌گذاری کرده است.
 
 واعظی گفت: علاوه براین تا شهریور سال آینده به میزان یک‌هزار و 100 میلیارد ریال دیگر نیز در استان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.
 
وی یادآور شد: همچنین برای بررسی و پیگیری تصمیم‌های این سفر نیز کارگروه مشترکی با حضور یکی از معاونت‌های استانداری بوشهر و معاونان وزیر تشکیل می‌شود.
 
 واعظی گفت: افزایش پهنای باند در استان، 3.5 برابر شدن شبکه انتقالی، 4.5 برابر شدن مشترکان اینترنت از جمله مهمترین دستاوردهای این وزارتخانه در استان بوشهر است.

کد خبر : ۴۵۴۹۰۱