خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بازسازی بافت‌ فرسوده شیراز نیاز به همکاری همه دستگاه ها دارد

عضو شورای شهر شیراز از هماهنگی بین سازمان‌های شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی برای مرمت و ساخت بافت‌های فرسوده این شهرستان تاکید کرد.

بیژن زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده‌ در شهر شیراز وجود دارد بافت‌های فرسوده است که باید ساماندهی شوند.

زارع افزود: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها به مسئله بافت‌های فرسوده دامن زده است, مخصوصا سازمان میراث فرهنگی؛ به طور نمونه می توان به وجود ساختمان‌ها مرتفع در اطراف بافت‌های تاریخی و یا ساختمان‌هایی که تحت تصرف این سازمان قرار دارد، اشاره کرد.

عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: شهرک سعدی یک محله قدیمی است و اکثر خانه‌های آن بازسازی نشده چرا که مالکان این پلاک‌ها قصد بازسازی ندارند و از سوی دیگر ملک‌ها متعلق به میراث فرهنگی است و این سازمان متاسفانه بودجه‌‌ای برای مرمت آنها ندارد.

زارع در ادامه افزود: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور به شیراز بین میراث فرهنگی و شهرداری قراردادی امضا شد که طی آن 27 خانه باستانی برای مرمت و بازسازی به شهرداری واگذار شد که البته به مدت 22 سال تحت مالکیت شهرداری باشند. 

عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران شیراز گفت: اگر چنین قراردادهایی بین سازمان‌های شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی منعقد شود و سازمان ها تعاملات بیشتری داشته باشند گام‌های خوبی برای بازسازی بافت قدیمی شیراز برداشته می‌شود.

کد خبر : ۴۵۴۷۲۰