خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

عدالت در توزیع منابع مالی حوزه سلامت رعایت شود

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام حمایت از حل مشکلات جامعه بهداشت و درمان استان، گفت: ارایه شایسته خدمات سلامت به مردم با همت جمعی همه تلاشگران این عرصه امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین گرامی‌داشت هفته پرستار در دانشگاه تبریز، با قدردانی از زحمات 9 هزار پرستار شاغل در استان، گفت: پرستاران، با صداقت کامل به وظیفه انسانی و الهی خود مشغولند.
 
وی، خبر اشتغال به کار همه فارغ‌التحصیلان پرستاری در استان را مسرت‌بخش توصیف کرد و گفت: این موفقیت در حالی به دست آمده است که با توجه به عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در سال‌های گذشته، با خیل فارغ‌التحصیلان جویای کار در رشته‌های مختلف مواجه هستیم.
 
جبارزاده، پرستاری را حرفه‌ای مقدس دانست و گفت: برخی از انبیا و اولیای الهی در طول عمر شریف خود به این حرفه پرداخته‌اند و در روایات دینی ما اجر و پاداش فراوانی برای پرستاری از بیماران ذکر شده است.
 
وی با تاکید بر این پرستاران باید قدر این نعمت الهی را بدانند، افزود: بنده نیز به عنوان خادم مردم استان از تلاش‌های یکایک شما پرستاران قدردانی می‌کنم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، گفت: اجرای این طرح یکی از آرزوهای دیرینه ما را برآورده کرد و امروز در استان آذربایجان شرقی همه جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند.
 
وی افزود: البته طبیعی است که چنین طرح بزرگی در ابتدای راه مشکلاتی هم داشته باشد؛ بنابراین به جای تخریب این طرح که رضایت‌مندی مردم را در پی داشته، باید نواقص آن را رفع کنیم.
 
جبارزاده با بیان این که مدیریت استان از حل مشکلات جامعه بهداشت و درمان حمایت می‌کند، افزود: دولت یازدهم در شرایط سختی اداره کشور را بر عهده گرفت، اما در طول سه سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته و اطمینان داریم با تدابیر دولت و وزارت بهداشت، روزهای بهتری در انتظار است.
 
وی حمایت خود را از طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و صدور صلاحیت‌های حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: باید زمینه ارایه خدمات مستقیم به مردم توسط جامعه پرستاری را فراهم کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین عدالت در توزیع منابع مالی حوزه سلامت را ضروری دانست و گفت: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با همت جمعی همه تلاشگران این عرصه اتفاق می‌افتد و منافع حاصل از این خدمات نیز باید به صورت علمی و عادلانه تقسیم شود.
 
وی همچنین بر پیگیری مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌های درمانی تاکید کرد.
 
در این آیین از پرستاران نمونه مراکز بهداشتی و درمانی استان تجلیل شد.
 

کد خبر : ۴۵۴۳۹۱