خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبر داد:

افتتاح ۷۶۸میلیارد تومان پروژه دولتی در دهه فجر

استاندار کرمان از افتتاح 768 میلیارد تومان پروژه دولتی و 7 هزار و 639 میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی در ایام دهه فجر در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا ، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر کشور با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: جلسه امروز آخرین اقدامات انجام شده در استان کرمان پیرامون اقتصاد مقاومتی را گزارش می‌دهیم.

وی با اشاره به حضور برخی از مدیران عالی بانک‌های کشور در جلسه امروز گفت: در ایام‌الله دهه فجر در استان کرمان 768 میلیارد تومان پروژه دولتی و 7 هزار و 639 میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

رزم‌حسینی ادامه داد: همچنین 6 هزار و 85 میلیارد تومان کلنگ‌زنی پروژه در ایام الله دهه فجر داریم که عمدتا مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار کرمان گفت: یکی از پروژه‌های بخش خصوصی که در دهه فجر امسال قراداد آن با حضور رئیس جمهور منعقد می‌شود، پروژه 900 میلیون دلاری در سیرجان است که 3 میلیون تن ذوب را برای استان رقم می‌زند.

وی با اشاره به رشد پنج برابری گردشگری در استان کرمان، بیان داشت: طی شش ماهه امسال بیش از 26 هزار مورد شغل در استان کرمان ایجاد شده و انتظار داریم تا پایان سال به 35 هزار مورد برسد. 
 
 رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان در ادامه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: تاکنون 161 جلسه داشتیم که متوسط هر هفته جلسات ستاد قتصاد مقاومتی در سطح استان کرمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به واگذاری پروژه‌ها عنوان کرد: 304 پروژه را داشتیم که 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و تا الان یک هزار و 300 میلیارد تومان پروژه واگذار شده و کرمان در این بخش در سطح کشور بالاترین میزان و رتبه را دارد.

رودری افزود: تعداد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی کرمان یک هزار و 263 بود که در 10 ماهه امسال به یک هزار و 325 افزایش یافته و 65 پروژه واحد تولیدی جدید در شهرک‌های صنعتی شکل گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: گزارش مناطق ویژه اقتصادی در استان کرمان حکایت از رونق تولید در بخش‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان طی بررسی روند پنج ساله قبل، رشد جهشی را نشان می‌دهد که در سه سال گذشته بالغ بر 482 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

رودری گفت: در فاینانس صورت گرفته نیز بالغ بر یک هزار و 300 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در استان کرمان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مورد پروژه‌های سفر ابلاغ‌ها صورت گرفته و در بهمن ماه تخصیص لازم از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور به پروژه‌های صورت می‌گیرد.

رودری ارزش افزوده استان کرمان را با 13 درصد رشد به قیمت ثابت عنوان کرد و گفت: سرانه صاردات استان کرمان 31 درصد، تولید سرانه در مجموع 14 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال ناقص در استان کرمان به شدت سهم ما کاهش یافته و نشان دهنده پایداری اشتغال استان است. 

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی کرمان نسبت به متوسط کشوری طی سال‌های گذشته دو درصد پایین‌تر بود که در حال حاضر به بیش از 38 درصد افزایش یافته و 86 هزار نفر افراد جدید وارد بازار کار شدند.

معاون وزیر کشور نیز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: استانداری کرمان حتما ارزیابی و گزارش عملکردی از روند اجرای 156 پروژه اولویت‌دار دارای برش استانی به وزارت کشورارائه دهند. 

وی افزود: 233 جلسه اقتصاد مقاومتی در استان‌های سراسر کشور داشتیم که کرمان به عنوان استان پیشران با برگزاری 27 جلسه و 138 مصوبه رتبه اول کشوری را دارد.

دین‌پرست تصریح کرد: پروژه اولویت‌دار مهم و واحدهای تولیدی که با وجود پیگیری‌ها در استان، مشکلات آنها رفع نشده، اعلام شود تا بتوانیم در مرکز کشور پیگیری کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به تخصیص اعتبار برای رفع مشکل 12 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور ابراز داشت: سهم استان کرمان 594 واحد با 793 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: طبق آمار حدود 59 هزار مورد در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است که کرمان با 4 هزار و 566 مورد ثبت‌نام 7.6 برابر سهمه اولیه خود را ثبت کرده است.

دین‌پرست تصریح کرد: در سطح کشور 76 درصد بیش از اعتبار تعین شده به بانک‌ها معرفی شده که در کرمان 2 هزار و 2 پرونده با یک هزار و 213 میلیارد تومان معرفی شدند.

وی ابراز داشت: تا روز گذشته 34 درصد این پروژه‌ها توانستند 78 هزار میلیارد ریال را جذب کنند که استان کرمان 280 میلیارد تومان دریافت کرده که برای کرمان اصلا قابل قبول نیست.

معاون وزیر کشور گفت: کرمان از سهمیه تعداد واحدهای خود فقط 61 درصد واحدها و 35 درصد اعتبارات را جلب کرده که اصلا خوب نیست.

دین‌پرست گفت: آخرین وضعیت مشارکت بانک‌ها را به ما اعلام کنید 

برای ارتقای سطح کیفی روستاها 374 روستا شناسایی شده که کرمان 165 روستا را با 44 درصد دارد.

کد خبر : ۴۵۴۳۲۵