خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور انجام شد؛

کلنگ زنی گروه صنعتی زرنام توسط ریاست جمهوری در البرز

رئیس جمهوری به همراه استاندار البرز و جمعی از معاونان خود گروه صنعتی زرنام را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش همزمان با دوازدهم بهمن آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بزرگترین مجتمع و پالایشگاه فرآوری غلات کشور و خاورمیانه را در شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز افتتاح کرد. 

این مجتمع با ظرفیت 400 هزارتن شامل 15 هزارتن گلوتن ذرت و 70هزار تن گلوکز وشربت و 315 هزارتن فروکتز و شربت است. 210 هزار تن ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو نیز در زمینی به مساحت  4000 مترمربع در زیر بنای 21 هزار و 527 متر مربع به بهره‌برداری رسید. تولید 6 هزارتن انواع بیسکویت، کلوچه و شیرینی‌های غیر آردی و شکلات نیز از دیگر تولیدات این مجتمع است. بر اساس این گزارش، برای آماده‌سازی این پروژه‌ها 25 هزار و 514 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

طرح احداث پالایشگاهی با ورودی غلات، سال 89 در دستور کار گروه صنعتی و پژوهشی زر قرار گرفت. آذرماه 94 فاز اول نخستین پالایشگاه غلات کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید. 

پالایشگاه غلات زر با اتکا به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏‌ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود را پالایش و فراهم آورد.

پالایشگاه غلات زر مصداقی از اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی است که به همت متخصصان ایرانی و دانش بومی احداث شده و صنعت کشور را با جهش بلندی روبرو می‌کند.

در جریان سفر رئیس جمهوری به استان البرز محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت،محمدشریعتمداری معاون اجرائی رئیس جمهوری،شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده،سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری،محمدنهاوندیان معاون رئیس جمهوری نیز ریاست جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند.
 

کد خبر : ۴۵۴۲۸۷