خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبرداد:

بهره برداری 15 طرح در شهرک های صنعتی در خراسان شمالی

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: 9 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 15 و نیم میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که دهه فجر بهره برداری می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اظهار داشت: بهره‌برداری 15 طرح و واحد در شهرک‌های صنعتی همزمان با دهه فجر، شش طرح زیرساختی شامل آسفالت، آب، برق و گاز رسانی به نواحی و شهرک‌های صنعتی با دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار و 9 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 15 و نیم میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 153 نفر آماده بهره‌برداری است.

سیاوش وحدت از صادرات شش میلیون دلاری محصولات واحدهای صنعتی در یک سال اخیر نیز خبر داد و افزود: صادرات صنایع کوچک از جمله پلاستیک و مصالح ساختمانی 10 تا 12 درصد افزایش یافت.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات طرح رونق واحدهای صنعتی استان گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت، واحدهای صنعتی از 16هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی 14هزار میلیارد تومان را جذب کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان از حمایت بورس کالا برای نخستین بار از صنایع کوچک خراسان شمالی خبر داد و گفت: تولیدکنندگان، درباره بازاریابی، فروش و تهیه مواد اولیه محصولاتی که در بورس عرضه می‌شود، دغدغه نخواهند داشت.

وحدت با اعلام اینکه پنج میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات نوسازی و فنی اعتباری در اختیار دو طرح از واحدهای صنعتی قرار گرفت، افزود: علاوه برآن 27 درصد واحدهای صنعتی مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان، از 23 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برخوردار شدند.

وی گفت: همچنین طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم مورد تأیید قرار گرفت که تا 18ماه آینده در شهرک صنعتی بیدک به بهره‌برداری می‌رسد و اشتغالزایی خوبی را در پی خواهد داشت.

استان خراسان شمالی 14 شهرک و ناحیه صنعتی دارد که 193 واحد در آن مستقر و در حال تولید هستند.

کد خبر : ۴۵۳۸۶۵