خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

تلاش برای نجات پارک تاریخی هرسین از نابسامانی‌ها/ واگذاری طرح ساماندهی پارک به سازمان میراث فرهنگی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح ساماندهی پارک تاریخی هرسین به سازمان میراث فرهنگی این شهر واگذار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، مجتبی نیک کردار ضمن بیان این مطلب، با اشاره به سفر دو ماه پیش خود به شهرستان هرسین و بازدید از  پارک تاریخی این شهر، اظهارداشت: با توجه به وجود چندین اثر تاریخی مانند ساعت آبی، نقشه سنگی حجاری شده در محوطه پارک و بقایایی از کاخ‌هایی در اطراف آن، سازمان میراث فرهنگی نسبت به انجام فعالیت‌های عمرانی در این پارک اعتراض‌هایی داشت.

وی ادامه داد: ممانعت سازمان میراث فرهنگی از انجام فعالیت‌های عمرانی در پارک هرسین سبب شد که شهرداری این شهر طرح ساماندهی پارک را به خود سازمان میراث فرهنگی واگذار کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: درحال حاضر نیز منتظر اعلام طرح پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی پارک هرسین هستیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات ساماندهی پارک تامین شده است، تاکید کرد: پس از اعلام طرح سازمان میراث فرهنگی، شهرداری هرسین تمام تلاش خود را برای نجات این پارک از نابسامانی، زشتی و بهم ریختگی فعلی آن بکار خواهد بست.

نیک کردار در پایان با اشاره به نقش گردشگری و تاریخی پارک هرسین، یادآورشد: پارک شهر هرسین یک پارک زیبای گردشگری است که بواسطه وجود آثار تاریخی موجود در آن، این قابلیت را دارد که تبدیل به یک مرکز گردشگری-تاریخی شود.

کد خبر : ۴۵۳۴۸۸