خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه‌ آزاد واحد ارومیه:

دانشگاه‌آزاد با رحلت آیت‌الله هاشمی بزرگترین حامی خود را از دست داد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۴۰

جوان‌پور گفت: با رحلت آیت‌الله هاشمی، دانشگاه‌آزاد بزرگترین حامی خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران گروه‌های آموزشی واحد ارومیه اظهار کرد: امروز دانشگاه‌آزاد ارومیه زیرساخت‌های لازم برای ورود به بحث‌های تحقیقاتی و حوزه دانش‌بنیان را دارد.

سید هادی بهادری با بیان اینکه اشتغال مشکل اصلی جوانان گفت:  مهمترین وظیفه دانشگاهیان در شرایط کنونی کارآفرینی است و استادان دانشگاه باید به این نکته توجه کنند که دروسی که تدریس می‌کنند در چه اندازه به کارآیی دانشجوها در ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید تغییر رویه داده و به سمت ایجاد مهارت حرکت کنند، افزود: استادان دانشگاه می‌توانند در فرصت کنونی در راه ایجاد مهارت، پژوهش و راه‌اندازی مراکز دانش‌بنیان و رشد گام برداشته و تولید ثروت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه تاکید کرد: 60 درصد اقتصاد کشور در تهران متمرکز شده، در حالی‌که 40 درصد باقی‌مانده سهم شهر ما به 2 درصد هم نمی‌رسد و این در حالی است که در بسیاری از زمینه‌ها آذربایجان‌غربی جزو استان‌های بیست و هفتم کشور است که این جایگاه در شأن استان ما نیست.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: امیدوارم با حمایت دوستان دور بعد حداقل 2 نفر عضو هیئت‌علمی از این شهر راهی مجلس شود.

بهادری ادامه داد: پیشرفت و ارتقای جایگاه استان در کشور نیازمند یاری اعضای هیات‌‌علمی است و انتظار عمومی از این قشر نسبت به عموم مردم بالاتر است.

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌غربی هم در این نشست گفت: هیچ کمکی از سوی دولت به دانشگاه‌آزاد اسلامی نمی‌شود و اکنون شاهد کاهش روزافزون تعداد دانشجو در این دانشگاه هستیم. امیدواریم در چند سال آینده با تلاش در زمینه‌های درآمدهای غیرشهریه‌ای درآمد در این زمینه به 40 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی دانشگاه‌های آزاد آذربایجان‌غربی زیان‌دهی داشته‌ایم و با وجود تعداد زیاد کارمندان مجبور به تعدیل نیرو هستیم.

رئیس دانشگاه‌آزاد واحد ارومیه با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: با رحلت آیت‌الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین حامی خود را از دست داد و تنها خواسته ما از دولت و مجلس اصل 44 قانون اساسی است.

جوان‌پور افزود: نباید به دانشگاه آزاد اسلامی با دید سیاسی نگاه شده و از ظرفیت‌های این دانشگاه به خوبی استفاده شود.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام رضا میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌غربی گفت: انتظاری که از نماینده‌مجلس می‌رود در سطح کلان است اما در عین حال نامتناهی نیست.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است، گفت:«نمایندگان مردم باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی به عنوان نماینده عموم مردم فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز