خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی در جزیره قشم:

دولت قبل با خرید ۱۰ کشتی ۱۵۷ میلیون دلار پول ملت را بر باد داد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۹۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خرید ۱۰ کشتی توسط دولت قبل، گفت: متاسفانه ۱۵۷ میلیون دلار پول ملت را برای این قرارداد به باد دادند و با سوخت شدن این میزان بیت المال صدای هیچ کس در آن زمان در نیامد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، علی ربیعی روز پنجشنبه در جریان افتتاح پروژه بانکرینگ در منطقه سلخ جزیره قشم، گفت: با توجه به ظرفیت بالای نفت و گاز در کشور از جمله در منطقه آزاد قشم باید از این ظرفیت عظیم برای ارتقای قدرت خود استفاده کنیم.

وی افزود: بهره برداری از سایت سوخت رسانی منطقه سلخ در جزیره قشم و تردد سالانه ۶۰ هزار کشتی کوچک و بزرگ از ۵ مایلی این منطقه، باید ایران به سهم حقیقی خود  از اقدام سوخت رسانی به کشتی ها برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای موفقیت هرچه بیشتر در این طرح باید با تغییر نگاه به نقش صندوق های سرمایه گذاری کشورمان از این ظرفیت ها برای تحول اقتصادی بهره ببریم.

وی بیان کرد: با ایجاد ساختار هتلینگ، تعمیر شناورها، تامین مواد غذایی مورد نیاز شناورها وهر آنچه در کنار این صنعت مورد نیاز است، سهم کشورمان از صنعت سوخت رسانی به شناورهای عبوری در خلیج فارس را به حداکثر ممکن برسانیم.

به گفته ربیعی، منطقه آزاد قشم با ظرفیت های فراوان نفت و گاز شایسته بهترین شرایط زندگی است و سهم مردم خوب این منطقه باید در طرح های کلان اقتصادی منظور شود.

وی خواستار ایجاد یک مرکز فنی و حرفه ای در مجموعه سایت سوخت رسانی منطقه سلخ با هدف ارائه آموزش های مورد نیاز صنایع مختلف به بومیان این منطقه شد.

او با اعلام اینکه در این مجموعه مهم حوزه نفتی بیش از ۱۱۰ شغل ایجاد شده، گفت: به طور حتم بیش از سه برابر این میزان شاهد ایجاد شغل های مرتبط در این منطقه خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ساخت شرکت پتروشیمی و تعمیر کشتی ها به عنوان دو طرح آینده شرکت سرمایه گذرای تامین اجتماعی (شستا) با هدف استفاده بهینه از سرمایه های بازنشستگان و کارگران نام برد.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان مفهومی مهم در ارتقای مقاومت ایران در برابر فشارهای خارجی نام برد و گفت: اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب موفقیت های کشور خواهد شد.

ربیعی همچنین به اثرات مثبت توافق هسته ای ایران با کشورهای موسوم به ۱ + ۵ اشاره کرد و گفت: با امضای این توافقنامه و دوران پسا برجام، کشتی های کشورمان با پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آب های سرتاسر جهان تردد می کنند.

او از آمادگی کشورهای مختلف جهان برای سرمایه گذرای در طرح های عظیم کشورمان هم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای موفقیت ایران در مساله برجام یاد کرد.

ربیعی با اشاره به خرید ۱۰ کشتی توسط دولت قبل، گفت: متاسفانه ۱۵۷ میلیون دلار پول ملت را برای این قرارداد به باد دادند و با سوخت شدن این میزان بیت المال صدای هیچ کس در آن زمان در نیامد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از سخنان خود به اهمیت امنیت پایدار در کشور پرداخت و بیان کرد: امنیت ایران مرهون تلاش نیروهایی است که با تمام توان از تمامیت ارضی کشور با هدف ارتقای سطح آرامش مردم و فراهم شدن شرایط کسب و کار و توسعه اقتصادی صیانت می کنند.

او همچنین در در خاتمه یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو تهران را گرامی داشت و به صورت نمادین از تلاش یکی از آتش نشانان جزیره قشم تقدیر بعمل آورد.

به گزارش ایلنا، سایت بانکرینگ قشم با مشارکت ۶۰ درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۲۵ درصدی سازمان منطقه آزاد قشم و ۱۵ درصدی شرکت ملی نفتکش ایران در بیش از ۱۲ هکتار زمین و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز