خبرگزاری کار ایران

اصفهان سیتی‌سنتر؛ تنها مجموعه سبز کشور

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۱۹

مجموعه تجاری، تفریحی و گردشگری اصفهان سیتی سنتر در هجدهمین همایش تقدیر از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به عنوان اولین و تنها مجموعه سبز کشور تقدیر شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیر بازرگانی شرکت پرستیژ لند ایران، معتقد است چهار موضوع باعث شده است که این مجموعه تجاری، تفریحی و گردشگری به عنوان مجموعه ای سبز شناخته شود. 

محمدرضا مرتضوی در این رابطه گفت: مدیریت منابع آب، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، استقرار نظام سبز و کاهش میزان مصرف منابع باعث شده است که این مجموعه یک صد و پنجاه هزار متر مربعی به عنوان مجموعه ای سبز شناخته شود.

وی افزود: مجموعه اصفهان سیتی سنتر بالغ بر یک میلیون و دویست هزار مترمربع زیربنا دارد و مسائل زیست محیطی در همه مراحل ساخت و بهره برداری مراکز خرید، هتل پنج ستاره، برج های مسکونی و اداری، هتل آپارتمان و برج های تجارت جهانی رعایت می شود.

به گفته مرتضوی آب در مجموعه اصفهان سیتی سنتر به سه روش تصفیه می شود و با این روند آب خروجی از تصفیه‌خانه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز، تاسیسات مجموعه و واحدهای همجوار استفاده می شود. 

مدیر بازرگانی شرکت پرستیژ لند ایران، اذعان کرد: برای رسیدن به تصفیه کامل آب در مجموعه تاکنون 30 میلیارد هزینه شده است و 60 میلیارد ریال دیگر نیز جهت طرح توسعه هزینه خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه جانمایی مجموعه اصفهان سیتی سنتر در حاشیه شهر یکی از مهم ترین عواملی است که به کاهش آلودگی هوای شهر کمک می کند، عنوان کرد: برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات تاسیساتی تصفیه هوا که تحت کنترل مدیریت هوشمند است، استفاده از اکولوژی فن در آشپزخانه رستوران ها، استفاده از سوخت گاز طبیعی جهت بویلرها و سیستم اگزاست پارکینگ ها باعث شده است که این مجموعه به کاهش آلودگی هوا به شدت کمک کند.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت پرستیژ لند ایران، به کارگیری دیزل ژنراتورهای کانوپی دار، تجهیزات تهویه مطبوع با رنج صدای استاندارد 40 دسیبل، تعبیه تجهیزات کاهنده صدا بر روی چیلرها و بویلرها و استفاده از مصالح عایق صوت در کف و دیوارهای مجموعه باعث کاهش آلودگی صوتی در این ساختمان سبز شده است.

مرتضوی تاکید می کند: تفکیک پسماند در مبدا و جمع آوری منظم و مستمر انواع پسماند طبق برنامه زمان بندی در تمامی 400 واحد مجموعه، و حمل آن به مراکز بازیافت نیز توسط پیمانکاران طرف قرارداد اصفهان سیتی سنتر انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: نه تنها در بهره برداری بلکه در طراحی کل مجموعه نیز همه اصول ساختمان سبز مدنظر بوده و اصفهان سیتی سنتر به سیستم BMS، چراغ های روشنایی کم مصرف، عایق حرارتی، اینورتر بر روی تابلوهای برق، کانال های از پیش عایق شده، آب دور ریز برای استفاده از آب های چرب و بلا استفاده در عملیات ساختمان سازی و پارکینگ هوشمند مجهز است.

گفتنی است 63 واحد صنعتی و خدماتی سبز 5 بهمن در هجدهمین همایش ملی صنعت سبز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شدند. تعداد واحد های متقاضی جهت رقابت در این همایش، 246 واحد صنعتی و 168 واحد خدماتی و در مجموع 414 واحد بودند. از این تعداد، 39 واحد صنعتی و 24 واحد خدماتی موفق به دریافت لوح و تندیس همایش شده اند. به بیان دیگر در جشنواره حاضر 63 واحد از 414 واحد داوطلب به مرحله نهایی رسیده و افتخار کسب عنوان واحد سبز صنعتی و یا خدماتی را به دست آورده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز