خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورای یاسوج:

محدودیت‌معلولان دراستفاده از محیط‌های‌آموزشی، فرهنگی و تفریحی/ ایمن نبودن محل تردد معلولان در مناطق مختلف

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۵۳

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شهری شورای یاسوج از ناایمن بودن محل تردد معلولان برای حضور در بانک ها، ارگان های دولتی و خصوصی، اماکن ورزشی و آموزشی گلایه کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، زهرا زمانی در جمع برخی از معلولان یاسوج گفت: بررسی‌ها نشان می دهد بانک‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی، اماکن ورزشی و آموزشی در این شهر برای تردد آسان معلولان از ایمنی لازم برخوردار نیست و ناایمن بودن این محل‌های تردد موجب نگرانی و نارضایتی ما است.

وی از وجود برخی مشکلات بدلیل نبود محل‌های مناسب برای تردد معلولان در شهر یاسوج خبرداد و اظهار داشت: متولیان شهر و دست اندرکاران امورشهری باید برای آمد و شد آسان معلولان چاره اندیشی کنند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شهری شورای یاسوج افزود: مناسب‌سازی معابر و گذرگاه های خصوصی و عمومی از نیازهای ضروری معلولان است که متاسفانه به مناسب‌سازی مکان های عمومی، فرهنگی و خیابان‌ها کمتر توجه شده در حالیکه با مناسب‌سازی اماکن عمومی معلولان هم می‌توانند در مشارکت های اجتماعی نقش ایفاء کنند.

به گفته زمانی، معلولان یاسوج اکنون نمی‌توانند از محیط‌های آموزشی، حمل و نقل شهری و تفریحی بخوبی استفاده کنند.

وی افزود: افراد معلول باید با دیگر افراد جامعه از حقوق شهروندی برابر برخوردار باشند و مورد تکریم قرار گیرند که متاسفانه مظلوم واقع شدند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شهری شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: با این حال مناسب سازی فضاهای شهری برای تردد آسان معلولان، جانبازان و افراد کم توان در دستور کار حوزه شهرداری یاسوج قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

زمانی افزود: اکنون تمامی خیابان‌های اصلی شهریاسوج و گذرگاه‌ها زیرپوشش طرح مناسب سازی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز