خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خواستار شد؛

موانع پروژه چهاربانده کردن مسیر ایلام- مهران برداشته شود

استاندارایلام گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شرکت‌های گاز، مخابرات و آب باید حداکثر همکاری را با مجریان طرح‌های راهسازی داشته باشند تا مانعی در اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران نباشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید اظهار کرد: مهمترین اولویت در تکمیل این قطعه بخاطر وجود پیچ‌های خطرناک و عرض بسیار کم جاده است که همیشه شاهد حوادث ناگوار رانندگی در این مسیر هستیم.

به گفته وی، در ایام منتهی به اربعین حسینی نیز حجم ترافیک در این منطقه بسیار بالا است بنابر این باید هرچه زودتر این مسیر تعریض و به صورت چهار بانده شود.

وی افزود: با توجه به فرصت کم (کمتر از10 ماه تا اربعین سال آینده) باقی مانده باید در بخش‌هایی از مسیر فعالیت‌ها به صورت 2 شیفت و حتی سه شیفت انجام شود تا این مسیر قبل از اربعین 96 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار ایلام یادآورشد: عموم دستگاه‌های خدمات رسان همچون شرکت‌های گاز، مخابرات و آب باید حداکثر همکاری را با مجریان طرح‌های راه‌سازی داشته باشند تا مانعی در اجرای چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران نباشد.

مروارید با اشاره به حادثه رانندگی 2 روز پیش در این مسیر گفت: پیمانکاران باید نسبت به نصب علائم هشدار دهنده و چراغ‌های گردان به منظور آگاهی‌رانندگان از تعریض‌جاده اقدام کند تا حوادث رانندگی هنگام فعالیت ماشین آلات راه‌سازی روی ندهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در حاشیه این بازدید تاکید کرد: مسیر ایلام به مهران در چهار قطعه تعریض و به صورت چهار بانده می‌شود.

شاپور پولادی افزود: قطعه اول در محدوده روستای مهدی آباد تا ابتدای جاده قدیم ماربره است که هم اکنون برای اجرا و انتخاب پیمانکار به مناقصه رفته است.

وی یادآور شد: احداث یک تونل در مجاورت تونل راه کربلا نیز در این قطعه پیش‌بینی شده که 660 متر طول دارد و بر اساس برآوردها 600 میلیارد ریال برای آن نیاز است ضمن اینکه پیمانکار آن 19 بهمن از طریق مناقصه مشخص‌می‌شود و در صورت تامین اعتبارظرف مدت 18 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: قطعه دوم به طول 19 کیلومتر تا بخش صالح آباد امتداد دارد و شرکت ماداکتو آن را اجرا می‌کند، قطعه سوم از صالح آباد تا شهر مهران به طول 45 کیلومتر است که قرارگاه خاتم مجری است.

پولادی با ابراز امیدواری از افتتاح بخش قابل توجهی از این قطعات پیش از اربعین سال آینده گفت: یک هزار و 620 میلیارد ریال در مجموع برای بهره‌برداری از این چهار قطعه راه‌سازی هزینه می‌شود.

کد خبر : ۴۵۱۳۸۸