خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار تهران:

کارگزاران نظام گرایش واحدی به سمت ولایت فقیه ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۸۶

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: مشکل جامعه امروز ما این است که علیرغم اینکه ولایت فردی عادل بر امور مسلمین حاکم است، کارگزاران نظام جهت و گرایش واحدی به سمت ولایت فقیه ندارند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، سیدشهاب‌الدین‌چاووشی که در نهمین‌جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال جاری  سخن می‌گفت، با طرح مبحث نظریه ولایت فقیه در اسلام به جوانب حکومت‌داری در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: تشکیل حکومت شبه معصوم با تربیت و تزکیه مدیران و مسئولانی که در کنار ولایت فقیه فعالیت می‌کنند، میسر می‌شود.

چاووشی اظهار داشت: نظریه افلاطون یکی از قدیمی‌ترین نظریه‌های سیاسی در باب حکومت است که حکومت را یا از آن حکیمان دانسته و یا متعلق به زمامداران حکیم بیان می‌کند.

وی حکومت را امری واجب برای جامعه بشری بیان کرد و گفت: پایداری و نظم در جامعه با وجود حکومت میسر می‌شود جامعه‌ای که فاقد حکومت باشد متزلزل و سست خواهد بود، حکومت سعادت بشر را تضمین می‌کند.

چاوشی حاکمیت را از آن خداوند متعال دانست و عنوان کرد: سعادت و سرنگونی بشر از سوی خودش کسب می‌شود پذیرش حاکمان جور بشر را به سمت و سوی نابودی و حکومت الهی جامعه را به مسیر سعادت هدایت می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه امام راحل فرمودند حاکمان در عصر غیبت باید حداکثر تشابه را به حضرات معصومین(ع) داشته باشند، گفت: عالمان و فقهای جامع الشرایط در عصر غیبت وظیفه هدایت مردم را بر عهده دارند و امروز شبیه‌ترین فرد در گفتار و رفتار به معصوم ولی فقیه است.

چاوشی با طرح برخی از شعارهای مردم در زمان انقلاب گفت: مردم انقلاب کردند تا حکومت امام علی(ع) در کشور پیاده شود. چراکه عدالت را در مکتب اسلام می‌بینند و بر اساس حکومت علوی هم حساب کشی خواهند شد.

وی با طرح این سوال که « آیا جایز نیست مردم بر اساس حکومت علوی از ما حساب کشی کنند؟» تصریح کرد: در خیلی از کشورها نظام جمهوری اسلامی داریم، با گذاشتن یک اسم چیزی عوض نمی شود.آنچه را که ما را نسبت به دیگر کشورها متمایز کرده است، اسلامیت در کنار جمهوریت است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد:  افراشته بودن حکومت الهی با حاکم شدن قوانین الهی در جامعه محقق خواهد شد.

این مقام مسئول حکومتداری را تدبیر و آینده‌نگری دانست و بدون اشاره مستقیم به حادثه اخیر پاساژ پلاسکو گفت: چرا آنچه را که تدبیر می کنیم، به موقع پیگیری نمی‌کنیم؟! الان نمی توان توپ را به زمین کسی انداخت چرا که همه مسئولیت مشترک دارند.

چاووشی با انتقاد از تعدد مراکز و دستگاه‌های موازی خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه گفت: نظام اداری ما ناکارآمد است و قانون مصوب سال 1334 پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیست!

وی با تاکید بر نقص قوانین و موضوع نظارت بر فعالیت ها گفت: مدیران شهری تهران 14 اخطاریه به پاساژ پلاسکو داده اند. چرا تاکنون این اخطارها عملی نشده است؟! چه کسی در این میان غفلت کرده است؟!

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران خطاب به مدیران شهرستان ری خاطر نشان کرد: اگر ما پایبند به تشیع هستیم، باید از خودمان شروع‌کنیم و در مورد فعالیت‌ها زیر مجموعه را فراخوانده تا هرکس در حوزه فعالیت خود،مسولیت محوله را در ک کند.

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور سید شهاب الدین چاووشی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، هدایت اله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سید فرید موسوی و پروانه مافی، نمایندگان مردم‌تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، حجج اسلام سید علی شاهچراغی، سید احمد موسوی و عبدالعلی استیری، ایمه جمعه شهرری،باقرشهر و حسن‌آباد،معاونین فرماندار، بخشداران، شهرداران، مسئولان قضایی، فرماندهان نظامی، انتظامی و راهنمایی و رانندگی، روسای ادارات، روسای شوراهای اسلامی بخش و اصحاب رسانه شهرستان ری در تالار خدمت ساختمان فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز